جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 10 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/29 02:46
واردات خودرو | واردات خودرو رنو | واردات خودرو فرانسوی
کد خبر: 38782

واردات خودرو لوکس رنو تأیید شد | کدام خودرو های فرانسوی وارد می شوند؟

از آنجایی که مقامات وزارت صنعت تأکید داشته‌اند که واردات خودروهای فرانسوی و آمریکایی ممنوع است، اعلام شده است که واردات خودروهای رنو کولیوس و رنو مگان به ایران در تناقض با این اظهارات است. با این حال، اخبار نشان می‌دهد که این خودروها وارد شده‌اند.

واردات خودرو در کشور معمولا یکی از موضوعات پر بحث و جدل است. هر ساله، در برابر تقاضای بسیار بالا برای خودرو، دولت به دنبال کاهش واردات خودروهای خارجی و افزایش تولید داخلی است. گاهی اوقات، برای حمایت از صنعت داخلی، مقامات به ممنوعیت واردات خودرو از برخی کشورها روی آورده‌اند. با این حال، شاید برخی عوامل دیگر نظیر تحریم‌ها و تغییرات قوانین و مقررات به واردات خودرو بتواند کمک کند.

به هر حال، برای واردکنندگان خودرو، مزایای واردات خودرو از طریق کشورهای مختلف، از جمله پوشش نیازهای مشتریان و همچنین قیمت مناسبتر، نمی‌تواند نادیده گرفته شود. البته، برای این که واردات خودرو به یک فرآیند سالم و مطمئن تبدیل شود، نیز باید مقررات صارم تر و پویاتری در جهت کاهش خطرات مرتبط با واردات اجرا شود.

واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تأییدیه گرفت

با وجود این‌که وزارت صمت مدتی قبل اعلام کرد واردات خودروهای فرانسوی به کشور ممنوع است، اما برخی از واردکنندگان برای دور زدن این ممنوعیت، واردات خودروهای زیرمجموعه خودروسازان فرانسوی نظیر داچیا رومانی را در دستور کار خود قرار دادند.

علاوه بر این، به‌تازگی تعدادی از واردکنندگان رنو کولیوس و رنو مگان جدید را از منبع کره جنوبی و ترکیه برای واردات به ایران ثبت سفارش کردند که نشان می‌دهد مشکل ممنوعیت فقط برای محل مونتاژ خودروهای فرانسوی بوده و امکان ورود آنها از سایر کشورها وجود دارد.

واردات خودرو

مشخصات فنی رنو کولیوس

رنو کولیوس با یک موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی روانه بازار خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با 170 اسب بخار و گشتاور 233 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس ایکس ترونیک CVT به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

از امکانات این خودرو می‌توان به تهویه مطبوع الکتریکی دو کاناله، ترمزهای ABS، EBD و BA، جک برقی صندوق عقب همراه با سنسور پایی، کلاستر دیجیتالی، سنسورهای نور و باران، ترمز پارک برقی، تریم چرمی صندلی‌ها، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تنظیم حالت رانندگی Multi-Sense، مولتی مدیا همراه با دوربین عقب، آینه الکتروکرومیک، سامانه کنترل پایداری، سیستم‌های کروز کنترل و لیمیت کنترل، سقف پانورامیک، 6 کیسه هوای ایمنی، سیستم چهار چرخ محرک و سیستم اتوپارک اشاره کرد.

واردات خودرو

مشخصات فنی رنو مگان جدید

رنو مگان جدید با یک موتور ۱۳۳۲ سی‌سی توربوشارژ وارد بازار ایران خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

از امکانات نسخه فول این خودرو می‌توان به تهویه مطبوع الکتریکی، ترمزهای ABS، EBD و BA، سنسور پایی برای باز کردن صندوق عقب، کلاستر دیجیتالی، سنسورهای نور و باران، ترمز پارک برقی، تریم چرمی صندلی‌ها، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تنظیم حالت رانندگی Multi-Sense، مولتی مدیا همراه با دوربین عقب، آینه الکتروکرومیک، سامانه کنترل پایداری، سیستم‌های کروز کنترل و لیمیت کنترل، سقف شیشه‌ای و سیستم اتوپارک اشاره کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4je9wo