شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/08/11 18:01
نتیجه بازی | خلاصه بازی
کد خبر: 123910

نتیجه بازی | نتیجه بازی سپاهان و ملوان | خلاصه بازی

بازی سپاهان و ملوان در لیگ برتر لحظاتی قبل به پایان رسید.

به گزارش رصدورزشی :  سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی برگزارکننده یکی از 8 تقابل هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران بودند؛ آن‌هم در حالی‌که از عصر روز گذشته (چهارشنبه)، خبر صدور حکم پرونده جدال جنجالی سپاهان ایران و الاتحاد عربستان از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا در رسانه‌ها مطرح شد و با توجه به اینکه در خبرها، محرومیت سپاهان از میزبانی در ورزشگاه نقش جهان و البته شکست انضباطی برابر الاتحاد عربستان آمده بود، جو اردوی طلایی‌پوشان متأثر از این خبر مهم بود.

طلایی‌پوشان که در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر به دلیل عدم رعایت قوانین نقل‌وانتقالاتی، 4 امتیاز خود را از دست داده‌اند، در شرایطی ویژه از حیث وضعیت روحی و روانی، مهیای مسابقه امروز شدند و امید داشتند تا بتوانند با شکست دادن ملوان، اتفاقات رخ داده در روزهای گذشته را به‌دست فراموشی بسپارند و بعد از توقف مقابل نساجی در قائمشهر، بتوانند روند بردهای خود را از سر بگیرند و به کورس مدعیان بالای جدول نزدیک شوند. در نقطه مقابل، ملوانی‌ها بعد از شکست‌ناپذیری در 5 مسابقه اخیرشان به‌ویژه در رویارویی هفته گذشته مقابل پرسپولیس، با انگیزه متوقف‌کردن سپاهان به اصفهان سفر کرده بودند و امید داشتند که بتوانند از حریف اصفهانی خود امتیاز بگیرند.

ترکیب بازی سپاهان

پیام نیازمند، نیلسون جونیور (از دقیقه 46: هادی محمدی)، محمد دانشگر، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، محمد کریمی، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد (از دقیقه (2+90): برایان دابو)، فرشاد احمدزاده (از دقیقه 75: آریا یوسفی)، رضا اسدی و عیسی آل‌کثیر (از دقیقه (2+90): احسان پهلوان)

سرمربی: ژوزه مورایس

 

افشار صداقت، افشار صداقت، میلاد باقری، حامد نورمحمدی، آرمان اکوان، پدرام قاضی‌پور، مهران احمدی (از دقیقه 66: مسعود زائرکاظمین)، پویا پورعلی، مجید عیدی، حسین صادقی (از دقیقه 84: امین پورعلی)، رضا جعفری (از دقیقه 66: ابوذر صفرزاده) و محمدرضا سلیمانی (از دقیقه 62: سهیل فداکار)

سرمربی: مهدی تارتار

ژوزه مورایس بعد از نمایش نه‌چندان خوب تیمش در فاز دفاعی در جدال با نساجی، تصمیم به تغییر و تحولات در ترکیب اصلی سپاهان گرفت و نسبت به مسابقه قبلی، نیلسون جونیور جانشین سیاوش یزدانی در ترکیب اولیه طلایی‌پوشان شد. همچنین بعد از تنش به‌وجود آمده میان برایان دابو و ژوزه مورایس، هافبک بورکینافاسویی سپاهان از ترکیب اصلی این تیم خارج شد و جای خود را به محمدجواد حسین‌نژادِ جوان داد. در طرف مقابل هم مهدی تارتار نسبت به دیدار با پرسپولیس تنها یک تغییر در ترکیب تیمش اعمال کرد و آن‌هم ورود محمدرضا سلیمانی به جای سهیل فداکار به ترکیب اولیه ملوان بود.

تیم‌های سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی از ساعت 16:30 در ورزشگاه نقش جهان با قضاوت پیام حیدری کار خود را آغاز کردند. در دقایق ابتدایی، بازی سرعتی دنبال می‌شد و خبری از موقعیت جدی گلزنی روی دروازه‌ها نبود تا اینکه، برخورد نیلسون جونیور با محمدرضا سلیمانی در محوطه جریمه سپاهان از سوی داور مسابقه پنالتی تشخیص داده شد که رضا جعفری با وجود تشخیص درست پیام نیازمند، موفق به گلزنی برای ملوانی‌ها شد تا برخلاف انتظار، شاگردان مهدی تارتار با یک گل از حریف خود در اصفهان پیش بیفتند.

طلایی‌پوشان بعد از دریافت گل، در سودای جبران‌مافات بودند که رامین رضاییان در دقیقه 29 موفق به گلزنی شد. در حالی‌که ابتدا کمک داور مسابقه، گل رضاییان را آفساید اعلام کرده بود اما بعد از مشورت نسبتاً طولانی‌مدت پیام حیدری با کمک‌های خود، سرانجام گلِ سپاهان درست تشخیص داده شد تا بازی رسماً با تساوی 1-1 دنبال شود. بعد از ثبت گل تساوی سپاهان، تقلای بازیکنان دو تیم برای ثبت گل برتری ادامه داشت که روی اشتباه فاحش نیلسون جونیور و پاس در عمق تماشایی مهران احمدی، رضا جعفری صاحب توپ شد و با شوتی پرقدرت دروازه سپاهان را فرو ریخت تا با درخشش و دبل گلزنی او، شاگردان مهدی تارتار بار دیگر از سپاهان پیش بیفتند.

حیدری با توجه به وقفه ایجاد شده برای بررسی صحنه گل سپاهان، وقت اضافی 7 دقیقه‌ای را اعلام کرده بود که در دقیقه (8+45) با پاس در عمق زیبای محمد قربانی، توپ به رضا اسدی رسید و چیپ تماشایی او سبب شد تا پیش از پایان یافتن نیمه نخست، سپاهانی‌ها به گل تساوی دست پیدا کنند و بازی در نیمه اول با تساوی 2-2 خاتمه یافت. ژوزه مورایس با توجه به عملکرد ضعیف تیمش در فاز دفاعی در نیمه نخست، تصمیم گرفت تا هادی محمدی را به جای نیلسون جونیور به میدان بفرستد.

دو تیم به مانند نیمه نخست که سرعتی و پرموقعیت دنبال شد، در نیمه دوم هم در سودای رسیدن به گل بودند که فرصت‌های خوبی هم برای گلزنی به‌وجود آمد. عیسی آل‌کثیر بهترین فرصت گلزنی برای سپاهان را در نیمه دوم از دست داد و جالب آنکه ملوانی‌ها در نیمه دوم موقعیت‌های بهتری برای گلزنی داشتند؛ به‌طوری‌که ابتدا فرصتی ایده‌آل در مقابل دروازه خالی سپاهان برای مسعود زائرکاظمین به‌وجود آمد اما او به شکلی ناباورانه ناکام در گلزنی بود!

پویا پورعلی پیش از رسیدن به دقیقه 90 این فرصت را داشت تا گل سوم تیمش را به‌ثمر برساند که شلیک دیدنی او به تیرک افقی دروازه سپاهان برخورد کرد و به گل تبدیل نشد تا حسرت شاگردان مهدی تارتار برای رسیدن به گل برتری ادامه داشته باشد. با توجه به برخورد شدید فرشاد احمدزاده و ابوذر صفرزاده در جریان نیمه دوم، پیام حیدری 6 دقیقه وقت اضافی اعلام کرد که در دقیقه (2+90)، ضدحمله سرعتی ملوانی‌ها با ضربه سهیل فداکار همراه شد که شوت او در میانه راه به میلاد زکی‌پور برخورد کرد و به گل سوم انزلی‌چی‌ها تبدیل شد. بعد از دریافت این گل، طلایی‌پوشان در آستانه رسیدن به گل تساوی قرار داشتند اما واکنش زیبای افشار صداقت روی ضربه سر محمد دانشگر باعث شد تا دروازه ملوان بسته بماند. حملات بی‌سرانجام سپاهانی‌ها باعث شد تا در یکی بازی جذاب و پرگل، شاگردان مهدی تارتار با برد در اصفهان به کار خود پایان بدهند.

ملوان با پیروزی به‌دست آمده، در جدول رده‌بندی 15 امتیازی شد و با تفاضل 6+ به رتبه سوم جدول صعود کرد و سپاهان هم با پذیرش اولین شکست خود در لیگ بیست‌وسوم، با 12 امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار گرفت! شاگردان ژوزه مورایس در هفته دهم لیگ برتر، روز یکشنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه باید در مهم‌ترین تقابل هفته در خانه به مصاف پرسپولیس تهران بروند و ملوان بندرانزلی هم روز جمعه نوزدهم آبان‌ماه در ورزشگاه سیروس قایقران میزبان استقلال خوزستان خواهد بود. سپاهانی‌ها پیش از جدال حساس با پرسپولیس، باید دوشنبه پانزدهم آبان‌ماه در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف اولمالیق ازبکستان بروند که احتمالاً این مسابقه در ورزشگاه آزادی تهران به انجام خواهد رسید.

پرسپولیس در آخرین مسابقه از روز نخست هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران، از دقایقی قبل در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف صنعت‌نفت آبادان رفته است. پرونده رقابت‌های هفته نهم، فردا (جمعه) با انجام 3 مسابقه بسته خواهد شد که در تهران، هوادار به مصاف پیکان می‌رود، مس رفسنجان میزبان فولاد خوزستان است و گل‌گهر سیرجان هم در اهواز باید به مصاف استقلال خوزستان برود.

 

خلاصه بازی سپاهان ۲-۳ ملوان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j6aeo