جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/16 13:39
بورس
کد خبر: 40606

جهش بورس به دلیل پرتاب موشک فتاح

در روزی که با حضور رییس جمهوری و فرماندهان ارشد نظامی کشور از موشک مهم و تاریخی فتاح رونمایی شد، اقتصاد ایران نیز با خبرهای خوب به کار خود ادامه می‌دهد.

دولت سیزدهم پیش از این بارها تاکید کرده بود که با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که علیه ایران به وجود آمده، هم به دنبال بهبود وضع اقتصادی کشور خواهد رفت و هم از حق دفاع و توسعه صنایع موشکی کشور عقب نشینی نمی‌کند، وعده‌ای که به نظر می‌رسد که امید به اجرای آن بیش از گذشته به وجود آمده است تا قدرت نظامی، مکمل قدرت اقتصادی و بازار باشد.

 

بورس.

صعودی روز: بازار سرمایه

شاخص کل بورس امروز با ۹۸۶۷ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۲۸۹ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۵۱۱۱ واحد افزایش یافت و در رقم ۷۷۶ هزار و ۴۱۴ واحد ایستاد. در این بازار ۶۳۱ هزار معامله به ارزش ۷۸ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال انجام شد.

همچنین وزیر امور اقتصاد و دارایی ضمن تشریح آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان گفت: در حوزه مبادلات مالی، بانکی و تسویه‌های بین‌المللی و مسائل ارزی با شرکای راهبردی کشور درحوزه کشورهای استراتژکی همسو و همسایه که مورد تاکید رییس جمهور هم است به توافقات خوبی رسیده‌ایم.

عرضه اولیه نیز در بازار سرمایه ادامه خواهد داشت. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه در پذیرش شرکت‌های بخش خصوصی تلاش جدی می‌شود، گفت: این موضوع در شرکت بورس و فرابورس به صورت جدی پیگیری می‌شود و طی هفته‌های قبل نیز شاهد پذیرش و عرضه‌های اولیه بودیم که این روند ادامه پیدا می‌کند.


 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bedad