جمعه 05 مرداد 1403 - 26 Jul 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/10 12:00
شاتوت
کد خبر: 40330

خواص شاتوت برای بدن | تاثیر شاتوت برای یبوست

شاتوت یک میوه بسیار خوشمزه است که فوایدی بسیاری هم برای سلامتی دارد.

شاتوت که میوه ای به رنگ قرمز تیره یا ارغوانی می باشد، طعمی ترش و شیرین و خوشمزه دارد و بزرگتر از توت سفید است.شاتوت از جمله توت‌هایی است که اغلب در جنگل‌ها و پرچین‌ها رشد می‌کند و در مناطق مختلفی پرورش داده می‌شود. شاتوت به دلیل طعم شیرین, ارزش غذایی موثر و فواید متعدد سلامتی اش, مصرف کنندگان آن در جهان رو به افزایش هستند.

شاتوتخواص شاتوت

مصرف این میوه برای سیستم گوارش بسیار سودمند است و به درمان یبوست و کاهش وزن کمک می کند. همچنین با دارابودن مقادیر فراوان فیبر سبب تسهیل هضم و گوارش می شود و نفخ و گرفتگی عضلات شکمی را برطرف می کند.

شاتوت با دارابودن آنتی اکسیدان ها و فیتوتون ها به متوقف شدن رشد و تشکیل سلول های سرطانی و تومورها کمک می کند. به علاوه این میوه دارای آنتوسیانین و رزوراترول است که با دارابودن خواص ضدسرطانی سبب جلوگیری از بروز سرطان کولون، سرطان پوست، سرطان پروستات و تیروئید می شود.

شاتوت با دارابودن مقادیر قابل توجه فیبر، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها برای حفظ سلامت قلب مفید است و سبب جلوگیری از بروز سکته و حمله قلبی و مغزی می شود.

شاتوت با دارابودن ویتامین K، کلسیم و آهن به ساخت و تقویت بافت های استخوانی کمک می کند. همچنین سبب پیشگیری از بروز علائم تحریب استخوانی، پوکی استخوان و آرتروز می شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bed79