پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/23 08:45
کد خبر: 38406

هواشناسی امروز 23 فروردین 1402 | فردا تهران بارانی است؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات، در خصوص وضعیت جوی تهران در دو روز آینده، پیش‌بینی کرد که فردا (۲۴ فروردین) آسمان شهر با ابر همراه خواهد بود و بارانی به همراه رگبار و رعدوبرق انتظار می‌رود. همچنین باد قوی با احتمال تگرگ نیز ممکن است. دمای حداقل ۱۸ و حداکثر ۲۱ درجه سانتیگراد تخمین زده شده است. به‌طور مشابه، در روز جمعه (۲۵ فروردین) آسمان به صورت نیمه ابری خواهد بود و به تدریج صاف می‌شود. همچنین وزش باد قوی در برخی ساعات انتظار می‌رود و دمای حداقل ۱۳ و حداکثر ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

به گزارش رصد ورزشی: صادق ضیاییان، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات، در خصوص وضعیت هوا در کشور و پیش بینی هواشناسی ، اعلام کرد که با ورود سامانه بارشی فعال به کشور در روز چهارشنبه (۲۳ فروردین)، استان‌های شمال غربی، غربی و جنوب غربی، همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی با رگبار، رعدوبرق و در نقاط مستعد، تگرگ روبرو خواهند شد. این سامانه به تدریج در استان‌های قزوین، البرز و هوای تهران تأثیر خود را نشان خواهد داد و همچنین در سایر نقاط کشور، کاهش دما تا شنبه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پنجشنبه (۲۴ فروردین) علاوه بر این مناطق در استان‌های ساحلی خزر، نواحی مرکزی، بخش‌هایی از جنوب کشور و شمال خلیج فارس به تدریج در شمال شرق و شرق کشور همین وضعیت را خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: جمعه (۲۵ فروردین) از شدت فعالیت این سامانه کاسته شده، ولی همچنان در شمال غرب و غرب سواحل شمالی و شمال شرق بارش رخ خواهد داد.

وی افزود: شنبه (۲۶ فروردین) بارشی در کشور پیش‌بینی نمی‌شود. یکشنبه (۲۷ فروردین) در استان‌های گیلان و مازندران بارش خواهیم داشت. روز‌های چهارشنبه تا جمعه در اغلب مناطق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در نقاط مستعد، گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما خواهیم داشت. در سایر مناطق کشور تا روز شنبه روند کاهش دما رخ خواهد داد و چهارشنبه تا جمعه نیز شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ فروردین) ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۱ و روز جمعه (۲۵ فروردین) نیمه ابری و به‌تدریج صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ فروردین) بوشهر با دمای ۳۶ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان کشور است.

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4be865