جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/04/24 03:32
واردات خودروهای کارکرده
کد خبر: 41954

شورای نگهبان واردات خودروهای کارکرده را تایید کرد

بنا بر اعلام سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری مصوبه واردات خودروهای کارکرده هم توسط این شورا مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و تایید شد.

 سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز اعلام کرد: مصوبه واردات خودروهای کارکرده هم توسط این شورا مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و تایید شد. 

هادی طحان نظیف گفت:  در آستانه  فرارسیدن ۲۶ تیر سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان هستیم و ضروری است گزارشی را  در این رابطه ارایه دهم.

وی افزود: شورای نگهبان از یک سال گذشته ۸۶ مصوبه را بررسی کرده است. در این مدت ۱۱۵ استعلام صورت گرفته از دیوان عدالت را بررسی کردیم و این موارد در ۱۵۳ جلسه شورای نگهبان بررسی شده است. در رابطه با این مصوبات با هر سه قوه ارتباط دارد.

وی افزود:  از جلسه قبل تا کنون، ۸ طرح و لایحه ارسالی از مجلس و یک اساسنامه از دولت و دو استعلام از دیوان عدالت اداری بررسی شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با اصلاحاتی در جلسه مورخ ششم تیر ماه یک هزار و چهارصد و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴/ ۰۴/ ۱۴۰۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی افزود: همچنین لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب جلسه مورخ بیست و هشتم خرداد ماه یک هزار و چهارصد و دو مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۴/ ۰۴/ ۱۴۰۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لذا مصوبه واردات خودروهای کارکرده هم توسط شورای نگهبان تایید شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bb7re