جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/02 11:00
ویتامین
کد خبر: 39975

خواص ویتامین E برای پوست صورت | اهمیت استفاده از ویتامین E

خواص استفاده از ویتامین e را در مقاله زیر بخوانید.

برخی ویتامین ها برای پوست صورت مناسب مناسب هستند ومرطوب کنندگی و شادابی به پوست می دهند. 

ویتامین E ماده‌ای است که بدن برای بالا بردن قدرت سیستم ایمنی و تولید سلول‌های جدید به آن نیاز دارد. 

این ویتامین همچنین دارای آنتی اکسیدان و مواد ضد التهاب است که می‌تواند باعث بهبود وضعیت عمومی سلامت شود. این ویتامین التهابات پوستی را کاهش میدهد. 

ویتامین

خاصیت ویتامین E برای پوست صورت

مرطوب کننده بودن

ترمیم پوست

درمان استرچ مارک­‌ها

پاک کننده پوست

کاهش خارش پوست

کمرنگ شدن لکه های پوستی

از بین بردن خطوط ریز و چین وچروک پوست. 

به‌طورکلی مصرف ویتامین E به هر صورتی یک ضد چروک و ضد پیری پوست محسوب می‌شود. شما می‌توانید این کپسول را بخورید و یا حتی آن را روی پوست خود به ‌عنوان یک ماسک ماساژ دهید. البته ماساژ ویتامین E روی پوست رطوبت مورد نیاز پوست را نیز تامین می‌کند. 

حتما قبل از اینکه این ویتامین را روی صورت خود بمالید، آن را در قسمت کوچکی از پوست دست یا گردن خود تست کنید تا مطمئن شوید که عوارض یا حساسیتی به این ویتامین ندارید.

اگر به ویتامین ای حساسیت نداشتید، قبل از مالیدن کپسول ویتامین E روی پوست صورت، باید با شوینده مخصوص، صورت خود را کاملا بشویید و تمیز کنید.

پس از آن، یک کپسول ویتامین E را با سوزن سوراخ کنید و محتویات درون آن را روی صورت خود ماساژ دهید تا کاملا جذب پوستتان شود.

همچنین می‌توانید با ترکیب کردن محتویات قرص ویتامین ای با روغن نارگیل یا روغن بادام اثر بخشی این ویتامین را دو چندان کنید.

برای اینکه نتیجه موثری را از استفاده این ویتامین شاهد باشید، باید هفته‌ای یکبار، هنگام شب، ویتامین ای را روی صورت خود به صورت دایره ای ماساژ دهید و صبح روز بعد، صورت خود را با آب گرم بشویید.

افرادی که پوست چرب دارند، از این کپسول بر روی پوست خود استفاده نکنند. زیرا برخی مصرف‌کنندگان گزارش داده‌اند است که پس از مالیدن کپسول ویتامین ای، نه تنها نتایج مثبتی را شاهد نبودند، بلکه دچار عوارضی مانند خارش، تورم و قرمزی نیز شده‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qybn