جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/25 09:40
ماسک صورت
کد خبر: 41227

شادابی را به پوست خود برگردانید | با ماسک عسل صورت خود را زیبا کنید

در مقاله زیر از خواص عسل و استفاده ماسک عسل اگاه می شوید.

 ماسک  صورت یک محصول موضعی است که برای ایجاد فواید پوستی مختلف مانند آبرسانی، لایه برداری، پاکسازی عمیق، روشن کننده و اثرات ضد پیری روی صورت استفاده می شود. ماسک‌ صورت انواع مختلفی دارند. برخی از ماسک صورت برای استفاده روزانه طراحی شده اند.

از جمله خواص عسل برای پوست می‌توان به آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوست، بهبود چین و چروک صورت، خاصیت لایه‌برداری، بهبود زخم‌ها و ترمیم جای آنها اشاره کرد. با ماسک عسل می توانید شادابی و لطافت را به پوست خود هدیه دهید. در زیر چند نوع ماسک عسل برای پوست صورت را بخوانید.

ماسک صورت

ماسک عسل و دارچین (ماسک مناسب برای پوست‌های خشکِ مستعد آکنه)

مواد اولیه و طرز تهیه

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل خام
  • نصف قاشق دارچین

عسل و دارچین را در یک ظرف کوچک به خوبی با هم مخلوط کنید و سپس آن را به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را بر روی پوست خود نگهدارید و سپس آن را بخوبی بشویید.

اگر دوست دارید تاثیر این ماسک را حس کنید باید به طور مرتبط هفته ای یک یا دو بار و به مدت ۲ تا ۳ ماه از این ماسک استفاده کنید.

همچنین ممکن است پوست شما به دارچین حساسیت داشته باشد، در صورت مشاهده علائم حساسیت استفاده از این ماسک را قطع کنید.

عسل و آلوئه‌ورا (ماسک مناسب برای پوست‌های خشک و حساس و مستعد قرمز)

مواد اولیه و طرز تهیه

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل خام
  • ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا

برای تهیه این ماسک ابتدا باید یک برگ از گیاه آلوئه‌ورا را از وسط برش داده و به اندازه مورد نیاز از ژل داخل آن را با یک قاشق خارج کنید.

سپس آن را به خوبی با عسل مخلوط کرده و به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا این ماسک تاثیر خود را بگذارد. سپس می‌توانید ماسک را فقط با آب و بدون هیچ ماده‌ی شوینده‌ای بشویید.

عسل و آووکادو و ماست (ماسک مناسب برای پوست‌های فوق‌العاده خشک و پوسته پوسته)

 

مواد اولیه و طرز تهیه

  • ۲ قاشق غذلخوری عسل خام
  • نصف یک آووکادو رسیده
  • ۱ قاشق ماست ساده

ابتدا پوست آووکادو رسیده را جدا کنید و نصف آن را در یک کاسه خرد کنید و با ته قاشق یا چنگال آن را نرم کنید تا حالت خمیری به خود بگیرید. سپس ماست و عسل را به خوبی به آن مخلوط کنید تا یک ترکیب یکنواخت حاصل شود.

سپس ماسک را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید و آن را پخش کنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به آن زمان دهید و سپس به خوبی آن را بشویید.

 

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qwzk