دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/04/23 03:08
خروج سرمایه از بورس
کد خبر: 41927

خروج ناگهانی سرمایه از بورس؛ چرا پول حقیقی از بورس تهران خارج شد؟

بورس تهران در حالی هفته اخیر را پشت سر گذاشت که روند خروج سرمایه ادامه‌دار شد به طوری که خروج سرمایه نسبت به هفته پیش 18 درصد با رشد همراه شد.

در این هفته شاهد تداوم خروج پول حقیقی بودیم و در تمامی رزوهای هفته خروج سرمایه ثبت شد. روز شنبه 159 میلیارد تومان خارج شد. رقم خروج پول حقیقی در روز یکشنبه 240 میلیارد تومان و روز دوشنبه 854 میلیارد تومان بود. روز سه‌شنبه نیز هزار و 693 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در آخرین روز کاری هفته هزار و 210 میلیارد تومان خارج شد.

در مجموع کل هفته 4 هزار و 156 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 831 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته 18 برابر معادل هزار و 706 درصد بیشتر است.

رکوردداران ورود و خروج پول حقیقی

بیشترین خروج پول حقیقی در روز شنبه به وبملت (بانک ملت) تعلق داشت و نمادهای سرچشمه، کقزوی و شستا در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای فسبزوار، دسانکو، خدیزل و ناما بیشترین ورود پول را داشتند.

بورس

روز یکشنبه نیز فارس بیشترین خروج را داشت و وبملت، کالا و فولاد در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل وآیند، ارفع و کاوه بیشترین ورود را ثبت کردند. روز دوشنبه وبملت بار دیگر بیشترین خروج را داشت و نمادهای فارس، سیلام و شپنا در رده‌های بعدی قرار داشتند. در سوی دیگر، نماد دانا بیشترین ورود را داشت. روز سه‌شنبه وبملت، شبندر و خکمک بیشترین خروج سرمایه حقیقی را داشت و در مقابل ناما، ونیرو و حفاری بیشترین ورود را ثبت کردند.

در آخرین روز هفته نیز حکشتی، وآیند، وبملت، خکمک، خساپا و فلوله بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند و نمادهای ناما، وسالت و کترام بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی را ثبت کردند.


 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48leow