یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/23 08:00
لباس نماز گزار
کد خبر: 39471

لباس نماز گزار برای خانم و آقا چگونه است | هر آنچه باید درباره لباس نماگزار بدانید

لباسی که با آن نماز می خواهید بخوانید دارای شرایط خاصی می باشد و باید از شرایط آن آگاهی داشته باشید

فردی که قصد خواندن نماز دارد لباسش باید شرایطی داشته باشد. شرایط لباس نمازگزار بسیار خاص می باشد و باید سعی کند یک سری از شرایط را رعایت کرده تا نمازش درست واقع شود. نمازگزاران برای این که بتوانند به درستی نماز خود را بخوانند باید بدانند که تا چه حدی باید بدن خود را بپوشانند. در واقع مردان باید عورتین خود را بپوشانند  و هر چند که کسی آن ها را نمی بیند ولی باز هم نیاز است بخش ناف تا زانو آن ها پوشیده باشد.

برای خانم ها نیز باید تمام بدن خود را بپوشانند و صورت آن ها تا جایی که در وضو واجب می باشد و دست ها تا مچ و پا ها تا مفصل ساق لازم می باشد. چانه بخشی از صورت می باشد از این رو پوشاندن این بخش از بدن در حین نماز خواندن واجب نمی باشد. با این حال بخش زیرین چانه باید پوشانده شود.

3826679

اگر شما در حین خواندن نماز متوجه شدید که بخشی از مو هایتان بیرون می باشد می توانید فورا آن را بپوشانید و با این حال نماز شما درست می باشد مگر این که این کار عمدی باشد در این صورت نمازتان صحیح نمی باشد و باید دوباره خوانده شود. اگر فردی که نماز می خواند بعد از تمام شدن نماز متوجه شود که پوشش واجب را نداشته است باز هم نمازش درست می باشد.

شرایطی که  لباس نمازگزار باید داشته باشد:

1)پاک باشد.

2) غصبی نباشد (مباح باشد).

3)از اجزای مردار نباشد.

4) از حیوان حرام گوشت نباشد.

5)طلا بافت نباشد.

6) از ابریشم خالص نباشد.

نکته:

شرط پنجم و ششم مربوط  به لباس مردان است.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zk78a