دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/04/21 09:01
کد خبر: 41895

افزایش تولید برق؛ نیروگاه ری احیا شد

نیروگاه ری به دلیل تعمیر از مدار خارج شده بود که پس از تلاش مهندسان این نیروگاه مشکل آن رفع شد و به مدار تولید بازگشت.

روابط عمومی نیروگاه برق ری  در گزارشی اعلام کرد: این واحد در کمتر از ۲ ساعت ساعت رفع نشتی و سنکرون شد، و به شبکه سراسری تولید برق کشور پیوست.

این گزارش می افزاید: تعمیرات جهادی و شبانه روزی متخصصان نیروگاه ری در حالی است که در شرایط پیک بار تابستان قرار داریم و برای گذار از گرمترین روزهای سال و داشتن دمای مطبوع و استفاده از این دستاورد گرانبها تمام تلاش و همت خود را بکار می گیرند.

این گزارش آورده است: تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت برق کشور در شرایط سخت و گرمای شدید هوا برای تامین پایدار نیروی برق و عبور بدون خاموشی از تابستان ادامه دارد.

در این گزارش تاکید شده است: باتوجه به سختی‌های تولید این حامل انرژی، شایسته است مشترکان با صرفه جویی در مصرف انرژی به تلاشگران صنعت تولید برق کشور یاری رسانده و همه با هم همیار تولید برق باشیم.

نیروگاه ری علاوه بر تولید حداکثری در پیک بار گذشته، میزان تولید برق خود نسبت به سال گذشته را پنج درصد افزایش داد و بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرد.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد و این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zbqwa