چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/10/02 06:25
شاخص بورس
کد خبر: 125795

شاخص بورس مثبت می ماند یا منفی می شود؟

شاخص بورس همچنان به رشد خود ادامه می دهد یا نزولی می شود؟

به گزارش رصد ورزشی: شاخص بورس در هفته های گذشته همواره مثبت بود.  مثبت ماندن شاخص بورس باعث شد تا امیدها به رونق بازار سرمایه بیشتر شود. به گفته کارشناسان رشد شاخص بورس ادامه دار خواهد بود. همچنین می گویند شاخص بورس تا 2 میلیون و 235 هزار واحد هم خواهد رسید. هر چند عوامل زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی در ادامه می تواند روی شاخص بورس تاثیر گذار باشد و پیش بینی ها را تغییر دهد.

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: هدف اول میان‌مدت شاخص کل بورس محدوده ۲.۳۵۰.۰۰۰ واحد، پیش‌بینی می‌شود.
علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۱۵۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و با افزایش خوب حدود ۲.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۲۱۰ هزار واحد رسید تا هفته‌ای مثبت و سبز در بورس تهران رقم بخورد.

شاخص بورس

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: همانطور که در تحلیل هفته‌های قبل گفته شد، با توجه به حرکت بسیار خوب و مثبت شاخص در هفته‌های گذشته و شکست محدوده مهم ۲.۱۵۰.۰۰۰ واحد، برای تثبیت و ادامه روند صعودی، شاخص کل نیاز به کمی استراحت و اصطلاحا دست به دست شدن سهام داشت که در هفته‌های گذشته انجام شد. با در نظر گرفتن کف ۲.۱۵۰.۰۰۰ که هفته گذشته تثبیت شد، شاخص کل به روند صعودی خود ادامه خواهد داد که هدف اول میان مدت محدود ۲.۳۵۰.۰۰۰ واحد، پیش بینی می‌شود.

شاخص کل هم وزن

ملک لی در ادامه در خصوص روند شاخص کل هم وزن هم اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است رشدی کمتر از شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۵۲ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از افزایش حدود ۱.۲ درصدی، در پایان هفته به عدد ۷۶۱ هزار واحد رسید.

شاخص بورس

او در ادامه می‌گوید: شرایط کلی این شاخص نیز به مانند شاخص کل است و پیش بینی می‌شود همانند شاخص کل به صعود خود ادامه دهد. هدف اول میان مدت این شاخص نیز محدوده ۸۰۰ هزار واحد پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z5k5z