شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/11/10 12:34
تیم ملی فوتبال ایران
کد خبر: 128647

تیم ملی فوتبال ایران با یک تغییر اساسی | قلعه نویی چه نقشه ای دارد؟

تیم ملی فوتبال ایران با یک تغییر اساسی به مصاف تیم ملی سوریه می رود.

به گزارش رصدورزشی - تیم ملی فوتبال ایران دیداری حساس با سوریه دارد. دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیاست. تیم ملی فوتبال ایران تغییراتی برای این دیدار دارد. تیم ملی فوتبال ایران با نقشه های امیر قلعه نویی شمایلی جدید پیدا می کند. تیم ملی فوتبال ایران دیداری جدی با سوریه خواهد داشت.

 تیم قلعه‌نویی در بازی مرحله یک‌هشتم هم نمی‌تواند از تمام بازیکنانش استفاده کند و مجبور است همچنان دور از ترکیب آرمانی‌اش وارد زمین شود.

برابر سوریه، تیم ملی تا اینجای کار حداقل 3 بازیکنش را ندارد که همگی هم از فاز دفاعی هستند: صادق محرمی که به دلیل مصدومیتی جدی، ادامه بازیها را از دست داده است. سید مجید حسینی با غیبت در جلسه تمرینی دوشنبه، قطعا به بازی برابر سوریه نمی‌رسد و بدتر اینکه ادامه حضورش در جام هم چندان محتمل نیست.

محمدحسین کنعانی‌زادگان هم به دلیل دریافت 2 کارت زرد در 3 بازی مرحله گروهی، از این بازی محروم است. با این اوصاف، دیگر نیازی به اینکه قلعه‌نویی روی نام بازیکنی خط قرمز بکشد و او را به سکوها بفرستد، نیست.

با توجه به اتفاقات رخ داده، تیم ملی برابر سوریه ترکیب قابل پیش‌بینی‌ای دارد. در قلب خط دفاع، روزبه چشمی به عنوان زوج خلیل‌زاده بازی خواهد کرد. وقتی کنعانی‌زادگان محروم و حسینی، مصدوم است چاره‌ای جز استفاده از شماره 15 به عنوان یک مدافع میانی نیست. سامان فلاح به لیست برمی‌گردد ولی احتمال حضورش در ترکیب اصلی، زیاد نیست.

ابهام اصلی درباره بازیکنی است که در سمت راست خط میانی به بازی گرفته می‌شود: علیرضا جهانبخش یا علی قلی‌زاده. شماره 7 برابر امارات نتوانست خودش را نشان بدهد و یکی از عوامل اصلی باز شدن دروازه‌مان هم بود. جهانبخش در این دوره، در حد و اندازه‌های خودش نبوده و نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

 گویا او بعد از درخشش ویژه زیرنظر اسکوچیچ در مقدماتی جام جهانی 2022، دوباره به تنظیمات کارخانه برگشته است. قلی‌زاده اما نمایش خوبی برابر امارات داشت و نشان داد به طور کامل از شر مصدومیت رها شده است. با قلی‌زاده، غنای سمت راست بیشتر از همیشه می‌شود ولی با توجه به میل بالای رامین رضاییان به حضور در حملات، شاید جهانبخش برای به تعادل کشاندن سمت راست و تنظیم ریتم بازی، گزینه بهینه‌تری باشد.

در سمت چپ خط دفاع، میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی را داریم. محمدی، مدافع بهتری است و شاید به همین دلیل و با توجه به جای بازی عمر خریبین، او در ترکیب اصلی قرار بگیرد. ولی احتمال اعتماد مجدد به حاج‌صفی بیشتر است چراکه او به عنوان یک طراح دور و بازیکنی با توانایی ارسال پاس‌های قطری، فاز هجومی را هم تقویت خواهد کرد.

در تمرین روز دوشنبه، دو بازیکن ثابت تیم ملی در بازیهای قبلی هم به دویدن کنار زمین بسنده کردند: شجاع خلیل‌زاده و سامان قدوس. این دو نفر بعید است برابر سوریه در ترکیب اصلی نباشند. آنها به دلیل شرایطی که دارند از امروز وارد دایره تمرین اصلی می‌شوند تا مصدومیت قبلی‌شان، تشدید نشود.

  ترکیب احتمالی تیم ملی برابر سوریه:

  علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، شجاع خلیل‌زاده، روزبه چشمی، احسان حاج‌صفی (میلاد محمدی)، سعید عزت‌اللهی، علی قلی‌زاده (علیرضا جهانبخش)، سامان قدوس، مهدی قایدی، مهدی طارمی،  سردار آزمون


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z5jvj