شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/08/20 05:59
رپورتاژ آگهی/
کد خبر: 124365

لاغری بدون بازگشت، یک دروغ تبلیغاتی یا واقعیت؟

اول از همه باید گفت که لاغری بدون بازگشت به این معنا که با انجام کاری خاص برای مدت محدود جلوی چاق شدن را برای همیشه بگیریم، وجود ندارد. اما آیا این عبارت یک دروغ برای جذب افراد است؟ در ادامه این مقاله میخواهیم این مسئله را بطور دقیق بررسی کنیم.

 

اول از همه باید گفت که لاغری بدون بازگشت به این معنا که با انجام کاری خاص برای مدت محدود جلوی چاق شدن را برای همیشه بگیریم، وجود ندارد. اما آیا این عبارت یک دروغ برای جذب افراد است؟ در ادامه این مقاله میخواهیم این مسئله را بطور دقیق بررسی کنیم.

چاقی یا لاغری بدون بازگشت

به صورت علمی، در بحث تناسب اندام، هیچ روشی برای بازگشت ناپذیر کردن چاقی و لاغری وجود ندارد. این به این معنی نیست که افرادی که از این عبارت استفاده میکنند به دنبال تبلیغات دروغ هستند! آنها تنها میخواهند با بزرگ نمایی یکسری عبارات، شمایی که به دنبال راهی هستید که یکبار برای همیشه آن را انجام دهید و تا پایان عمر از لاغری و تناسب اندام لذت ببرید را جذب کنند.

ما خوشبینانه فرض میکنیم که این افراد پس از جذب شما، با دلیل و منطق شما را قانع میکنند که لاغری بدون بازگشت وجود ندارد و برای حفظ اندام متناسب باید برای همیشه سبک زندگی سالمی داشته باشید.

بطور کلی لاغری بدون بازگشت یک فرآیند پیچیده است که نیاز به تغییرات دائمی در سبک زندگی و عادات غذایی دارد. برای دستیابی به لاغری بدون بازگشت، مهم است که از راه‌های سالم و پایدار برای کاهش و تثبیت وزن استفاده کنید. این راه ها شامل موارد زیر میباشند:

  • مصرف کالری کمتر
  • افزایش فعالیت بدنی
  • استراحت کافی
  • تغییر عادات غذایی به سمت مواد غذایی سالم
  • تکرار رعایت این موارد به صورت روزانه

مشاوره با یک متخصص تغذیه و ورزش نیز می‌تواند به شما کمک کند تا به اهداف خود برسید.

تاثیر مصرف کالری کمتر

بدن شما در طول روز مقدار مشخصی انرژی با واحد کالری میسوزاند. هر ماده غذایی که ما مصرف میکنیم مقدار مشخصی کالری وارد بدن ما میکند.

مصرف کالری کمتر میتواند منجر به لاغری شود، اما باید با مراقب بود تا به سلامتی آسیب نرساند. مصرف کالری کمتر از نیاز بدن میتواند در مدت کوتاه به لاغری منجر شود. اما این روش نباید به صورت بلندمدت و بدون نظر متخصص تغذیه انجام شود، زیرا ممکن است به مشکلات سلامتی و عضله سوزی منجر شود.

کاهش وزن ناشی از عضله سوزی دقیقا برعکس هدف لاغری بدون بازگشت عمل میکند. عضله در بدن سوخت و ساز (متابولیسم) بدن را بالا میبرد که باعث افزایش سرعت چربی سوزی میشود. از طرفی دیگر با حفظ و افزایش توده عضله، علاوه بر سلامت بدن به هدف تثبیت وزن یا همان لاغری بدون بازگشت نزدیکتر میشویم.

محاسبه کالری و پروتیین روزانه برای رسیدن به لاغری بدون بازگشت:

محاسبه کالری و پروتیین روزانه به اندازه زیادی به حجم توده عضلانی بستگی دارد. یکی از راه های دقیق محاسبه توده عضلانی هر بدن تست اینبادی میباشد. برای آشنایی بیشتر از نحوه تست اینبادی و تاثیر آن در روند لاغری بدون بازگشت میتوانید وارد لینک زیر شوید.

https://fitco.club/inbody-test/

با دانستن مقدار دقیق عضله و درصد چربی بدن، میتوان یک رژیم غذایی مناسب زیر نظر متخصص را رعایت کرد. همیشه استمرار است که شما را به نتیجه میرساند.

 

تاثیر افزایش فعالیت بدنی در لاغری بدون بازگشت:

افزایش فعالیت بدنی برای لاغری بسیار موثر است. شرکت در کلاس فیتنس به کاهش وزن شما و جلوگیری از بازگشت آن کمک میکند. تمرین منظم باعث افزایش تقاضای انرژی در بدن میشود و کالری‌های اضافی را سوزانده و به تناسب وزن کمک میکند.

این مورد برای افرادی با شغل های کم تحرک اهمیت زیادی دارد. دقت کنید که منظور از افزایش فعالیت بدنی، بالا نگه داشتن ضربان قلب ناشی از افزایش تحرک بدن برای مدت مشخص میباشد. شما باید حداقل هفته ای ۳ ساعت ضربان قلب خود را در محدوده ضربان قلب هوازی قرار دهید.

هر شخص میتواند ضربان قلب محدوده هوازی خود را با فرمول تقریبی ۲۲۰ منهای سن ضربدر ۰/۷ محاسبه کند. مثلا یک فرد ۳۰ ساله زمانی که به ضربان قلب ۱۳۳ تپش در دقیقه برسد در محدوده هوازی قرار میگیرد.

نکته: پیاده روی آهسته، زمانی که ضربان قلب شما را بالا نبرد، تاثیر زیادی در تناسب اندام شما نخواهد داشت.

برای دستیابی به نتایج مثبت و پایدار، مهم است که برنامه تمرینی خود را منظم و متنوع کنید و از ترکیب تمرینات قدرتی و تمرینات هوازی بهره بگیرید.

تاثیر استراحت و خواب کافی:

استراحت کافی به لاغری و حفظ وزن کمک میکند. استراحت و خواب کافی باعث کاهش استرس و رشد عضلات میشود.

خواب کافی برای ریکاوری عضلات و تعادل هورمون‌ها بسیار مهم است. همچنین، کاهش استرس و آرامش ذهنی از افزایش وزن ناشی از استرس جلوگیری میکند. ایجاد تعادل بین تمرین، تغذیه و استراحت شما را در لاغری پایدار و بدون بازگشت به موفقیت میرساند.

تغییر عادات غذایی به سمت مواد غذایی سالم

شما باید با ارزش غذایی خوراکی ها آشنا شوید. انتخاب غذا های با ارزش غذایی بالا در لاغری و تناسب اندام اهمیت زیادی دارند.

همیشه هنگام انتخاب مواد غذایی،به جدول ارزش غذایی آنها توجه کنید. همچنین میتوانید از اپلیکیشن های کالری شمار استفاده کنید. مهمترین مورد در رژیم های غذایی برای لاغری، کنترل کردن قند مصرفی در روز میباشد. همیشه به میزان قند مواد غذایی دقت کنید. اگر ورزش میکنید (که توصیه تمام پزشکان اولویت قرار دادن ورزش در زندگی است) حتما از منابع غذایی با پروتئین بالا استفاده کنید.

تکرار رعایت این موارد به صورت روزانه برای رسیدن به هدف لاغری بدون بازگشت

برای تثبیت وزن یا همان هدف لاغری بدون بازگشت، داشتن استمرار مهمترین اصل است. بدن شما با رعایت موارد بالا به تناسب و لاغری میرسد. اما فاز تثبیت آن، یک مدت زمان محدود ندارد. برای حفظ اندامی که برای آن زحمت کشیدید باید سبک زندگی سالم خود را برای همیشه حفظ کنید.

 

جمع بندی:

لاغری بدون بازگشت شامل دو مرحله میباشد.

  1. مسیر کاهش وزن
  2. تثبیت

در مرحله اول رعایت یک رژیم غذایی مناسب (یک رژیم کالری منفی)، ورزش منظم و استراحت کافی لازمه لاغری است. این مرحله با توجه به میزان اضافه وزن هر شخص مدت مشخصی زمان میبرد. به طور کلی حدودا هفته ای یک کیلو گرم کاهش وزن، نهایت مقدار کاهش وزن ایمن برای هر شخص میباشد.

اما مهمترین مرحله که همه به دنبال آن هستند یعنی فاز تثبیت و لاغری بدون بازگشت، دیگر یک زمان مشخص ندارد. شما باید ذهن خود برای یک سبک زندگی سالم در طولانی مدت آماده کنید. داشتن تمرینات متنوع در یک محیط تخصصی و دوستانه میتواند به استمرار شما در مسیر تناسب اندام کمک زیادی کند.

به نقل از فیتکو :

"این مرکز سلامتی توانسته با سیستمی نوین، با رعایت نکات گفته شده، مسیر رسیدن به اندام ایده آل را برای اعضای خود لذت بخش کند"

اگر شما هم میخواهید تا به اندام ایده آل برسید برای داشتن مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qqv88
















دیدگاه ها


حسین رستمی6 ماه پیش

در رابطه با رژیم هایی که بیشترین تاثیر را در لاغری سریع دارند هم توضیح دهید با تشکر