پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/11/08 12:50
تیم ملی فوتبال ایران
کد خبر: 128438

تیم ملی فوتبال ایران و یک تقابل مهم با سوریه | این آمار جالب را مرور کنید

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری حساس در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا مقابل سوریه قرار میگیرد.

به گزارش رصدورزشی - تیم ملی فوتبال ایران باید در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا به میدان برود. تیم ملی فوتبال ایران باید با سوریه مسابقه بدهد. تیم ملی فوتبال ایران همیشه نسبت به سوریه تیم برتری بوده است. تاریخچه دیدار تیم ملی فوتبال ایران با سوریه پر از کلی آمار و ارقام است. این آمار و ارقام تیم ملی فوتبال ایران را مرور کنید.

به گزارش فوتبالی، رویارویی شماره 31 دو تیم که به میزبانی کوچکترین ورزشگاه این دوره برگزار می‌شود.

50: از آخرین برد سوریه برابر تیم ملی 50 سال می‌گذرد. سال 1973 بود که آنها موفق شدند در امجدیه با یک گل تیم ملی را در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 1974 شکست بدهند.

30: دو تیم تا به حال سابقه 30 رویارویی را در تاریخ دارند. تیم ملی 17 بار برنده شده، یک بار باخته و 12 بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

4: تیم ملی در 4 رویارویی آخرش با سوریه هرگز گل نخورده است. در هر 4 بازی هم علیرضا بیرانوند درون دروازه بوده است.

1: تنها حضورمان در یک‌هشتم تاریخ جام ملتها را دوره قبل برگزار کردیم و با نتیجه 2 صفر موفق به شکست دادن عمان شدیم.

0: در تنها رویارویی ایران و سوریه در تاریخ جام ملتهای آسیا، گلی زده نشده است. دو تیم در مرحله گروهی جام ملتهای 1980 به مصاف هم رفتند که صفر صفر شد.

1: تیم ملی تنها در یکی از 10 رویارویی آخرش موفق به ثبت کلین‌شیت برابر سوریه نشده است: تساوی 2 بر 2 در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2018 در ورزشگاه آزادی.

1: تنها مرتبه‌ای که کار تعیین برنده رویارویی دو تیم به پنالتی کشیده، ایران موفق بوده است. تیم ملی بعد از تساوی 2 بر 2 در ضربات پنالتی، 4 به 2 برنده شد.

7: از جمع بازیکنان فعلی تیم ملی، 7 نفر سابقه زدن گل به سوریه را دارند شامل علیرضا جهانبخش، احسان حاج‌صفی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و علی قلی‌زاده.

4: بهترین گلزن تیم ملی برابر سوریه، 4 بار توانسته دروازه آنها را باز کند: علی دایی، جواد نکونام و سردار آزمون.

3: تیم ملی تنها در 10 درصد رویارویی‌هایش با سوریه، گل نزده است: 3 تا از 30 بازی. 2 تا از این دفعات در 9 مصاف آخرمان بوده است.

4: تیم ملی تنها در 4 تا از 30 مصافش با سوریه موفق به زدن گل نشده است: 3 تساوی بدون گل و یک باخت یک گله.

17: تیم ملی در 17 تا از 30 رویارویی با سوریه توانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد شامل 4 کلین‌شیت در 4 مصاف آخر.

4: علیرضا بیرانوند در 80 درصد رویارویی‌هایش با سوریه، کلین‌شیت کرده است. او 5 بار برابر سوریه قرار گرفته و فقط در اولین مصاف، 2 بار دروازه‌اش باز شده است.

6: علیرضا بیرانوند تا به حال 6 بار در جام ملتها کلین‌شیت کرده است. بهترین آمار در تاریخ این بازیها، 8 بازی بسته نگه داشتن دروازه است.

5: عمر خریبین هرگز نتوانسته دروازه تیم ملی را باز کند. ولی او سابقه 5 بار باز کردن دروازه علیرضا بیرانوند را در لیگ قهرمانان آسیا دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nwxmg