یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/16 12:02
دانستنی مذهبی
کد خبر: 39211

دانستنی های جالب مذهبی و قرآنی | دانستنی درباره قرآن و اسلام

آشنایی و معرفی برخی از حقایق اسلامی در رابطه با خدا و دین و قرآن باعث می شود در بسیاری ازمشکلات دچار نا امیدی نشویم.

با آشنا شدن درباره  برخی دانستنی  مذهبی درباره اسلام و خدا  و دین می توان از سقوط در بسیاری از دره های هولناک گناه جلوگیری کرد. دانستنی مذهبی برای  بسیاری از مشکلات راه حل هایی آماده کرده اند. این دانستنی های مذهبی که از طریق قرآن و روایات به دست ما رسیده اند کمک ویژه ای در مسایل به ما می کند.دانستنی های مذهبی در  پیدا کردن راه درست در این دنیای پر از گمراهی و وسوسه کننده به سوی گناه، آشنایی با برخی از حقایق دینی می تواند ما را از سقوط در دره های هولناک گناه و دور شدن از خدا حفظ کند.  دانستنی های مذهبی در زمینه های مختلفی روایت دارد مانند: اخلاق، علم، مسایل روزمره ، مسایل تاریخی و غیره که در ادامه در باره آن صحبت می کنیم...

امام محمد باقر (علیه السّلام): «هرکس در شب جمعه سوره‌ی ص را بخواند، به قدرى از خیر دنیا و آخرت به او کرامت می‌کنند که جز به پیامبرى مرسل و یا فرشته‌‌اى مقرّب به دیگرى داده نمی‌شود، و خداوند او را و هرکس از افراد خاندانش را- که دوست داشته باشد – وارد بهشت مى‌‌‌کند، حتّى خدمتکارى که به او خدمت کرده اگرچه از افراد خانواده‌‌اش یا از کسانى که حقّ شفاعت در مورد آنان داشته است نباشد».

خواندن همه‌ی سوره‌های قرآن کریم موجب برکت در خانه و حضور ملائکه و دوری شیاطین می‌شوند چنانکه امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: «خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود و ذکر خدای عزوجلّ شود، برکتش زیاد می‌شود و فرشته‌‌ها در آن حاضر می‌شوند و شیاطین از آن دور می‌شوند و براى اهل آسمان می‌درخشد مانند ستاره‌‌هاى درخشان که براى اهل زمین مى‌‌درخشند و خانه‌ای که در آن قرآن نخوانند و ذکر خدا نشود، برکتش کم می‌شود و فرشته‌‌ها از آن دورى می‌شوند و شیاطین در آن حاضر می‌شوند».

از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده : هرکه سوره شعراء را قرائت کند خداوند به تعداد تمام کسانیکه حضرت نوح همچنین پیامبران الهی هود، شعیب، صالح و ابراهیم را که تصدیق یا تکذیب کرده اند و نیز به تعداد تکذیب کنندگان عیسی علیهم السلام و تصدیق کنندگان حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم ده حسنه به او عطا خواهد کرد.

دانستنی های مذهبی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kozea