جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 10 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/04/06 14:33
قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه الان | قیمت طلا و سکه امروز
کد خبر: 41657

سقوط آزاد قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه امروز 6 تیر ماه | الان طلا بخریم یا نه؟

دیروز قیمت طلا و سکه کاهش داشت. بازارهای مالی به تبعیت از اخبار مساعد سیاسی در روندی خنثی قرار دارند. به اعتقاد معامله‌گران بازار، این روند کوتاه‌مدت است و توسط بازارساز مدیریت می‌شود.

قیمت طلا و سکه کاهش یافت. قیمت طلا و سکه در نوسان است. قیمت طلا و سکه بالا و پایین می می رود. قیمت طلا و سکه را چه کسی تعیین می کند؟ برای اطلاع از قیمت طلا و سکه این مطلب را بخوانید.

قیمت طلا و سکه دیروز نیز همچنان با نوسانات کاهشی دلار همراه شد.

روز گذشته افزایش ارزش طلای جهانی نتوانست اثر کاهشی قیمت دلار در بازار فلز زرد را خنثی کند. طلا و سکه با وجود کاهش قیمت هفته‌های اخیر همچنان متقاضی چندانی ندارند و قیمت‌ها هنوز در سطحی نیست که مردم توان خرید از این بازار را داشته باشند.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۲۵ دلار در حال معامله است.

بازار طلا راکد است

پنجشنبه هشتم تیرماه عید است؛ به رسم سال‌های گذشته بازار طلا و سکه باید با افزایش خریدهای مناسبتی همراه می‌شد. اما به اعتقاد معامله‌گران این بازار، روند تقاضا در روزهای جاری افزایشی نداشته و بازار راکد است. به اعتقاد یکی از فعالان بازار طلا و سکه، توان خرید مردم از این بازار به شدت کاهش پیدا کرده و دیگر تقاضا تعیین‌کننده قیمت نیست.

کارشناسان اقتصادی معتقدند افزایش قیمت‌ها در ماه‌های گذشته به اندازه‌ای بالا بوده که دیگر تقاضاهای خرد تاثیری در روند قیمت‌ها ندارد؛ این در حالی است که روند تقاضا نیز در ۶ ماهه گذشته به حداقل رسیده‌ است.

فعلا بازارهای مالی به تبعیت از اخبار مساعد سیاسی در روندی خنثی قرار دارند. به اعتقاد معامله‌گران بازار این روند کوتاه‌مدت است اما فعلا توسط بازارساز مدیریت می‌شود.

سرپیچی سکه بهار از کاهش قیمت

روز گذشته دوشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت با رقم ۲۸ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان مبادله شد.

دیروز سکه بهار آزادی برخلاف کاهش قیمت سایر قطعات سکه افزایش محدود ۱۸ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان مبادله شد.

 نیم سکه و ربع سکه هر کدام کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مبادله شدند.

روز گذشته سکه گرمی ۱۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید.

حباب سکه بهار ۳ میلیونی شد

روز گذشته قیمت حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه بهار کاهش داشت. حباب سکه امامی ۱۷۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۸۹ هزار تومان و سکه گرمی هفت هزار تومان کاهش قیمت حباب داشتند. دیروز حباب سکه بهار ۲۳ هزار تومان رشد کرد و با این افزایش به کانال سه میلیونی ورود کرد.

دیروز قیمت طلا نیز کاهش محدودی داشت. هر مثقال طلا ۱۴ هزار تومان ارزان شد. کاهش قیمت این مقدار طلا را به رقم ۱۰ میلیون و ۲۰۲ هزار تومان رساند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش دو هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان مبادله شد. همچنین طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۲۳ هزار تومان معامله شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gmow5