شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/30 12:00
چای ماچا
کد خبر: 39833

خواص چای ماچا برای لاغری | فواید چای ماچا برای بدن

ماچا از جمله مواد غذایی ارگانیک برای کاهش وزن است.

چای ماچا از نوشیدنی‌های سنتی کشورهای جنوب شرق آسیا مانند ژاپن است که به دلیل خواص ضدسرطانی و چربی‌سوزی‌اش امروزه در سراسر جهان مصرف می‌شود.چای ماچا برای لاغری بسیار موثرتر از چای سبز است. چای ماچا همان چای سبز است که به صورت پودر مصرف می‌شود،  یک لیوان چای ماچا حداقل معادل 10 لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد. بهترین گیاهان چای در منطقه یوجی ژاپن پرورش داده می‌شوند تا چای ماچا پدید آید.

چای ماچا

 چای ماچا را می‌توان یکی از غنی‌ترین منابع آنتی‌اکسیدان نام برد. ماچا به‌علت وجود کاتچین وآمینو اسیدهای فراوان خود سوخت‌وساز بدن را تقویت کرده و انرژی فرد را افزایش می‌دهد و با افزایش چربی سوزی باعث کاهش وزن فرد می‌شود.تنها راه مطمئنی که این نوع نوشیدنی‌ها می‌توانند به افزایش سوخت و سازتان کمک کنند این است که هر روز صبح آن را بنوشید تا برای ورزش و فعالیت سرحال باشید!

چای ماچا به دلیل داشتن کافئین مانند قهوه عمل می‎‌کند و برای کسانی که باشگاه می‌روند، یک ماده غذایی انرژی‌زا است.

خواص چای ماچا

 کاهش کلسترول خون

درمان یبوست

کاهش استرس 

بهبود گردش خون

جلوگیری از پیری

زنان باردار، شیرده و کودکان چای ماچا مصرف نکنند. کافئین و گاهی اندکی سرب موجود در چای ماچا (به خصوص اگر محصول کشور چین باشد، نه ژاپن) برای این گروه ها مضر است. علاوه بر این اگر به طور مرتب داروی خاصی مصرف می‌کنید، چای ماچا ممکن است تداخل دارویی داشته باشد، پس حتما با پزشک خود مشورت کنید. نوشیدن  این چای میزان جذب آهن را کاهش می‌دهد بنابراین برای افراد مبتلا به کم خونی مناسب نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gknm5