سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/12 13:24
حسادت
کد خبر: 40432

حسادت و زندگی مشترک | تاثیر حسادت بر زندگی مشترک

حسادت و شک می تواند زندگی مشترک را به بن بست بکشاند.

اغلب زن و شوهرها حس حسادت را در زندگی مشترک خود احساس کرده اند. حسادت واکنش به خطر درک شده، واقعی یا غیرواقعی، برای رابطه ای است که فرد برای آن اهمیت و ارزش زیادی قائل است. حسادت در بین زن و شوهر، در ابتدا با کلماتی کنایه آمیز و غیر مستقیم شروع می شود و به مرور زمان، موجب بحث و جدل و اختلافاتی می شود . حسادت بیش از حد افراد را به سمت رفتارهای خطرناک در زندگی مشترک می کشاند.

حسادت

پیامد حسادت در زندگی مشترک

حسادت شدید می تواند مشکلات عاطفی و احساسی بسیاری برای فرد به وجود آورد .افسردگی، دمدمی مزاجی، بی خوابی و اشکال در تمرکز فقط چند مورد از مشکلاتی است که این حس مخرب موجب میشود.

افراد حسود مدام به دنبال محبت همسر خود هستند و مانند یک کودک محبت او را می خواهند و چنانچه نیازشان برطرف نشود، به شدت عصبانی می شوند 

این افراد به دلیل حسادت های غیرمنطقی شان، همسرشان را از دست می دهند .در واقع با رفتارهای نامناسب شان، کاری می کنند که همسرشان، او راترک کند و دقیقا چیزی را که از آن واهمه دارند، بر سرشان بیاید .

 کنترل حسادت در زندگی مشترک

به عنوان یک همسر حسود، تصمیم بگیرید که رفتار خود را تغییر دهید. در این راه ممکن است به کمک مشاور نیاز داشته باشید.

به این باور برسید که نمی توانید فرد دیگری را کنترل کنید.

به همراه همسر خود قوانینی را تعیین کنید که زندگی را برای هر دو شما آسان می کند.

به عنوان یک زوج در صورت لزوم به دنبال زوج درمانی برآیید. درمان حسادت شدید به کمک یک فرد باتجربه و تلاش از سوی خود فرد نیاز دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3egja9