دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/22 14:17
کد خبر: 38356

قیمت نهایی ماشین های ایرانی با احتساب مالیات و هزینه‌های جانبی + جدول قیمت نهایی

در لیست منتشر شده، قیمت‌های اعلامی به عنوان قیمت پایه محصولات خودروسازان در نظر گرفته شده‌اند و شامل مالیات ارزش افزوده، عوارض، شماره‌گذاری خودروها و ... نمی‌باشند.

پس از چند روز پاسخگویی از سوی وزارت صمت و شورای رقابت درباره قیمت های جدید محصولات خودروسازان، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ، در روز گذشته (۲۰ فروردین ماه)، متوسط افزایش قیمت خودرو های داخلی را حدود ۲۹ درصد اعلام کرد. این اعلام قیمت بر اساس تصمیم‌هایی است که در جلسه روز گذشته در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور تجدید نظر در قیمت‌های مصوب شورای رقابت، مطابق با نامه شماره ۴۸۶۶۵ تاریخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ از سوی معاون اول رئیس جمهوری اتخاذ شده بود. بر اساس این تصمیم، لیست قیمت‌های جدید محصولات دو خودروساز بزرگ منتشر شد و حداقل میزان افزایش قیمت برای خودروی کوییک اتوماتیک ، ۱۰ درصد و حداکثر افزایش قیمت برای تعدادی از محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، ۴۲ درصد بود.

به گزارش ایسنا، گفتنی است که قیمت‌های اعلامی در لیست منتشر شده، قیمت پایه محصولات خودروسازان، بدون احتساب مالیات ارزش افزوده، عوارض، شماره‌گذاری خودروها و... است.

بدین ترتیب، به قیمت‌های پایه اعلام شده بایستی ۶ درصد مالیات ارزش افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۲.۵ درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افزوده و یک درصد مالیات شماره‌گذاری و همچنین چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان از بابت بیمه شخص ثالث و ۶۰۰ هزار تومان خدمات شماره‌گذاری، پست و نصب پلاک اضافه شود.

با احتساب هزینه‌های جانبی فوق، قیمت جدید محصولات دو خودروساز بزرگ (ایران خودرو و سایپا) پس از افزایش قیمت‌های مصوب، به تفکیک هر خودرو، به شرح زیر است:

قیمت نهایی خودروهای داخلی با احتساب مالیات و هزینه‌های جانبی

قیمت نهایی خودروهای داخلی با احتساب مالیات و هزینه‌های جانبی

قیمت‌ها به ریال محاسبه شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3egb5a