شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 11 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/08 11:00
چای سبز
کد خبر: 40252

با ماسک چای سبز شادابی را به پوست دهید | پوستی لطیف با چای سبز

چای سبز خواص درمانی زیادی دارد و می‌تواند به طرق مختلف برای پوست نیز مفید باشد.

امروزه از چای سبز در محصولات آرایشی و زیبایی نیز استفاده می‌شود. ویتامین‌های موجود در چای سبز به ویژه B2 به حفظ جوانی پوست کمک می‌کند و با حفظ سطح کلاژن می‌تواند استحکام پوست شما را بهبود بخشد. خواص ضد التهابی چای سبز به کاهش سوزش، قرمزی و تورم پوست کمک می‌کند و استفاده از آن بر روی پوست، بریدگی‌های جزئی و آفتاب سوختگی را تسکین می‌بخشد.

ماسک چای سبز و خیار 

برای تهیه‌ی این ماسک صورت به 1 عدد چای سبز کیسه‌ای، نصف خیار و 2 قاشق شکر نیاز دارید.

طرز تهیه:ابتدا خیار را پوست بگیرید و آب خیار را از صافی رد کنید. در همین زمان چای کیسه‌ای سبز را به مدت 10 دقیقه دم کنید و اجازه دهید تا کاملاً خنک شود.

سپس دو قاشق شکر را در ترکیب آب خیار و چای حل کنید و از این ترکیب به عنوان ماسک-اسکراب یک بار در هفته استفاده کنید.

نکته‌ای که در تهیه و استفاده از این ماسک-اسکراب باید در نظر بگیرید این است که سعی کنید دانه‌های شکر در این ترکیب درشت نباشند و تا حد امکان شکر را پودر کنید.

چای سبز

ماسک چای سبز و نعنا

مواد لازم

چای سبز تازه دم: ۲ قاشق غذاخوری

نعنا تازه له شده: ۲ قاشق غذاخوری

عسل: ۱ قاشق غذاخوری

برای درست کردن این ماسک چای سبز برای منافذ پوست باید چای، نعنای میکس شده و عسل طبیعی را کاملاً با هم ترکیب کنید. سپس این ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. برای اثربخشی بیشتر پیشنهاد می‌شود هفته‌ای ۲ بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک چای سبز خانگی 

 مواد لازم

 چای سبز دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری

عسل: ۲ قاشق غذاخوری

جوش شیرین: ۱ قاشق چای‌خوری

زردچوبه: ۱ قاشق غذاخوری

 برای تهیه این ماسک با جوش شیرین و چای سبز باید چای سبز را برای ۱۰ دقیقه در آب جوش دم کنید. سپس ۱ قاشق غذاخوری چای سبز دم کرده را با جوش شیرین، عسل و پودر زردچوبه ترکیب کنید.

ماسک را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس پوستتان را به حالت دورانی با آب ولرم بشویید تا لایه‌برداری شود. بعد از شستن پوست حتما کرم مرطوب کننده صورت استفاده کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39kzz7