جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/24 08:20
صفیه السهیل
کد خبر: 41152

صفیه السهیل کیست؟ | سفیر زن عراق در عربستان که تاریخ ساز شد

صفیه السهیل، سیاست‌مدار عراقی و سفیر سابق عراق در ایتالیا و عمان با ارائه استوارنامه خود در ریاض تاریخ‌ساز شد.

"صفیه السهیل" سیاست‌مدار باتجربه عراقی و سفیر سابق عراق در ایتالیا و عمان روز دوشنبه با ارائه استوارنامه خود در ریاض تاریخ ساز شد چرا که اولین سفیر زن عراق در عربستان سعودی محسوب می‌شود.

انتصاب صفیه السهیل در برهه زمانی‌ای حیاتی صورت می‌گیرد زمانی که روابط میان دو کشور همسایه در حال رسیدن به سطوح تازه‌ای از همکاری است.صفیه السهیل  در سال ۱۹۶۵ میلادی در بغداد متولد شد و دخترشیخ "طالب السهیل" رئیس قبیله بنی تمیم در عراق طایفه‌ای عرب است که از نجد در شبه جزیره عربستان سرچشمه می‌گیرد. پدر خانم سهیل یکی از چهره‌های برجسته اپوزیسیون عراق بود و در سال ۱۹۹۴ توسط ماموران اطلاعاتی صدام حسین در بیروت پایتخت لبنان ترور شد. صفیه السهیل در دوران پس از سقوط رژیم صدام حسین به یک شخصیت سیاسی لیبرال و مستقل تبدیل شد.

صفیه السهیل

سهیل برای دو دوره در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ میلادی به عنوان نماینده مستقل پارلمان عراق فعالیت کرد و کرسی خود را خارج از سهمیه ۲۵ درصدی که قانون اساسی برای زنان در نظر گرفته بود به دست آورد.

انتصاب او در عراق نشان دهنده قدردانی از مشارکت زنان در دیپلماسی است و به آینده‌ای فراگیرتر و متنوع‌تر در زمینه روابط بین الملل اشاره دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39ky8e