سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/05/22 20:23
سهام عدالت | حواشی سهام عدالت
کد خبر: 121149

خبری که منتظرش بودید رسید واریز سود سهام عدالت میلیونی | واگذاری ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت

جزئیات پرداخت سهام عدالت درباره زمان و نحوه پرداخت اعلام شد.

 در اصل سهام عدالتگونه‌ای یارانه بود که بنابر نظر دولت نهم (ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.سهام عدالت از زمان واگذاری تا سال 99 مشکلات زیادی نداشته اما پس از واگذاری در بورس مشکلات سهام عدالت آغاز شده است.انتشار هرگونه فراخوان برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت جعلی و تقلبی است.اخیرا برخی از افراد سودجو از طرق مختلف مانند پیامک و یا کافی‌نت تحت عنوان ثبت‌نام سهام عدالت اقدام به اخذ وجه از متقاضیان کرده‌اند.

\r\n\r\n

 حاجی وند مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: روال سالیانه سود سهام عدالت بدین گونه است که باید صبر کرد تا مجامع سالیانه شرکت‌های سهام عدالت به شکل کامل برگزار و تمام مبالغ دریافت شود سپس متناسب با سهامی که دارندگان سهام عدالت دارند سود برای آن‌ها تقسیم می‌شود. 

\r\n\r\n

او در ادامه بیان کرد: تا پیش از این بعد از 8 ماه از برگزاری مجمع شرکت‌ها مهلت داشتند تا این سود را به حساب سهامداران واریز کنند، اما امسال با توجه به تصمیم سازمان بورس اوراق بهادار شرکت‌ها به جای 8 ماه 4 ماه فرصت دارند تا این سود را تقسیم کنند.

\r\n\r\n

حاجی وند در خصوص زمان واریز سود می‌گوید: فصل مجامع را معمولا در خرداد و تیر داریم باید اجازه دهیم این مجامع به صورت کامل برگزار شود و این مهلت 4 ماه هم به پایان برسد. در نهایت از مبادی رسمی از جمله رادیو و تلویزیون و خبرگزاری‌های رسمی حتما در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود.

\r\n\r\n

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت مطلع باشند که در حال حاضر تقسیم سودی انجام نمی‌شود و برای دریافت سود سهام عدالت نیازی نیست که به هیچ جا مانند کافی نت مراجعه و یا مبلغی را پرداخت کنند.

\r\n\r\n

او در پاسخ به این سوال که آیا میزان سود سهام عدالت مشخص است؟ گفت: برای مشخص شدن میزان سود سهام عدالت نیز باید سهامداران منتظر بمانند تا مشخص شود هر شرکتی بسته به سیاست‌ها و تولیدی که دارد چه مبلغی را تقسیم سود می‌کند و نمی‌توان مبلغ دقیقی را اعلام کرد.

\r\n\r\n

او در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تخمین سود سهام عدالت وجود دارد؟ هم بیان کرد: باید اجازه داد تا تقسیم سود انجام شود تا اطلاعات نادرست به سهامداران تزریق نشود./باشگاه خبرنگاران جوان

\r\n\r\n

علت توقف آن نیز به دلیل فشار فروش و ترس از سقوط بازار است؛ چراکه سهام عدالت دارایی نزدیک به 50شرکت سرمایه‌پذیر بزرگ است که فروش آن می‌تواند بازار سهام را متحول کند. به واسطه همین ممنوعیت و دیگر مشکلات سهام عدالت که در ادامه ذکر می‌شود شاهد وضعیت کلاهبرداری‌های متنوع در حوزه سهام عدالت هستیم. قریب به 50 میلیون نفر سهامدار عدالت وجود دارد که 19میلیون نفر روش مستقیم و حدود 30میلیون نفر، روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند. این در حالی است که تعداد بسیار زیادی از 30میلیون نفر، اطلاع دقیقی از آینده سهام خود و نحوه فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ندارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36km8y