یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/04 12:00
خرما
کد خبر: 40073

خواص خرما برای چاقی | تاثیر خرما برای اضافه وزن

خرما که با نام رطب هم شناخته می شود.

خرما میوه گرمسیری است که خواص بی نظیری دارد. خرما از قدیم یک میوه محبوب بین ایرانی ها بوده است. خرما منبع غنی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف به شمار می‌رود.با ماهمراه باشید تا از خواص خرما برای چاقی بهره مند شوید.  

خرما

تاثیر خرما برای چاقی

از آنجایی که خرما کالری بالایی دارد می‌توان گفت که اگر پس از صرف غذا آن را میل کنید موجب چاقی در بدن شما خواهد شد. اگر قصد اضافه وزن دارید، سعی کنید بعد از صرف ناهار یا شام چند عدد خرما بخورید تا در مدت زمان کمتری به هدف خود که چاق شدن است نزدیک شوید. همچنین می‌توانید برای اینکه تاثیر خرما در چاقی را ببینید، جهت نتیجه‌گیری بهتر هر بار خرما را در کنار نوشیدن شیر پرچرب مورد استفاده قرار دهید.

بهترین زمان خوردن خرما برای چاق شدن همان بعد از وعده‌های غذایی و با شکم پر است اما در غیر این صورت و اگر قصد چاق شدن ندارید، بهتر است خرما را به دلیل داشتن فیبر بالا به صورت ناشتا و قبل از غذا مورد استفاده قرار دهید. میوه‌هایی که سرشار از فیبر هستند به هضم بهتر غذا کمک می‌کنند و به طور کلی عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشند و بنابراین مصرف آنها با شکم خالی می‌تواند حتی در رفع یبوست نیز موثر باشد.

اگر شما خیلی لاغر هستید، ممکن است پزشک مصرف روزانه ۶ عدد خرما را نیز برای شما مجاز بداند اما اگر وزن ایده‌آل دارید یا با اضافه وزن مواجه هستید، این تعداد برای شما خیلی زیاد است و باید از مصرف آن بپرهیزید. همچنین افرادی که دیابت دارند نیز باید به تعدادی که پزشک تعیین می‌کند، خرما بخورند تا سطوح قند در بدن آنها با افزایش ناگهانی مواجه نشود.

دیگر خواص خرما 

جلوگیری از بروز یبوست

کنترل قند خون

بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از بروز آلزایمر

افزایش احتمال زایمان طبیعی در زنان باردار

جایگزینی مناسب برای قند سفید

بهبود سلامت استخوان

خرمایی که شب در آب خیس شده و صبح مصرف شود برای قلب های ضعیف مفید است، اگر این کار را دو بار در هفته انجام دهید به تقویت قلب خود کمک کرده اید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36byz7