شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/04 15:52
طرز تهیه | طرز تهیه غذای جنوبی | طرز تهیه ته انداز ماهی
کد خبر: 37845

طرز تهیه ته انداز ماهی غذای محبوب جنوبی | طرز تهیه غذای مخصوص جنوب

طرز تهیه ته انداز ماهی را در این خبر بخوانید

در این خبر قصد داریم شما را با طرز تهیه ته انداز ماهی آشنا کنیم. طرز تهیه ته انداز ماهی که یکی از پر طرفدار ترین غذا های اصیل ایرانی می باشد و شما به راحتی میتوانید در خانه این غذای جنوبی را  درست کنید. برای آشنا شدن با طرز تهیه ته انداز ماهی با ما همراه باشید

ته انداز ماهی یک غذای خوشمزه و اصیل جنوبی است که با مواد در دسترس و روش ساده آماده و درست می‌شود، این غذای خوش طعم و مقوی را خیلی سریع و راحت می‌توانید تهیه کنید و برای پذیرایی و مهمانی‌ها از آن استفاده کنید

طرز تهیه

مرحله اول

ابتدا پیازها را خلالی خرد کنید و سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود بعد پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید تا سبک شوند سپس سبزی ماهی که شامل گشنیز و شوید است را تمیز بشورید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

بعد از این‌که آب اضافی سبزی‌ها خشک شد، آن‌ها را ریز خرد کنید و به پیازها اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب آن‌ها کشیده شود و رنگ سبزی‌ها تیره شود و تغییر کند بعد سیر خشک را بکوبید و سپس به سبزی‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله سوم

سپس فلفل هندی‌های خشک را بکوبید و پودر کنید و همراه با مقداری زردچوبه به مخلوط اضافه کنید و کمی تفت دهید، بعد مقداری کشمش که از قبل تمیز کرده‌اید را به مواد اضافه کنید و آن‌ها را خوب تفت دهید تا کشمش‌ها طلایی رنگ شوند.

مرحله چهارم

سپس مقداری شنبلیله خشک را روی مواد بریزید و یک تفت کوچک دهید و سپس تابه را از روی حرارت بردارید، بعد ماهی‌ها را که در اندازه‌های دلخواه خرد کرده‌اید و کمی نمک به آن‌ها زده اید را تمیز بشورید و مقداری زردچوبه به آن‌ها بزنید.

مرحله پنجم

بعد برنج را که از قبل خیس کرده‌اید در یک قابلمه که تا نصفه از آب جوش پر شده است بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و کمی نمک و روغن مایع به آن اضافه کنید و به مدت ۷ الی ۸ دقیقه اجازه دهید تا با هم بجوشند و بعد برنج را آبکش کنید.

مرحله ششم

حالا در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود بعد تکه‌های ماهی‌ را در کف قابلمه به طور کامل بچینید و حرارت را کم کنید و یک لایه از برنج را که آبکش کرده‌اید روی ماهی‌ها بریزید و سطح برنج را صاف کنید.

مرحله هفتم

بعد یک لایه از مخلوط سبزی‌ها را روی برنج بریزید و به همین ترتیب یک لایه برنج و سپس یک لایه سبزی بریزید تا تمام شوند، هر لایه را که می‌ریزید با کفگیر فشار دهید تا بعد از پخت و دم کشیدن برنج، راحت برگردد و ظاهر غذا خراب نشود.

مرحله هشتم

بعد از این که غذا خوب پخت و طعم و عطر همه مواد با هم ترکیب شد، سپس قابلمه را برگردانید و غذا را از قابلمه بیرون بیاورید و سپس در یک ظرف مناسب بکشید و با چند برگ شوید و نعناع تازه تزیین کنید و همراه با ترشی و انواع دورچین سرو کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xowvz