شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/07/14 18:01
والیبال | باخت تیم ملی والیبال
کد خبر: 122093

نتیجه بازی والیبال ایران و ایتالیا

تیم ملی والیبال ایران در سه ست متوالی این بار مقابل ایتالیا شکست خورد.

به گزارش رصد ورزشی : تیم ملی والیبال ایران که در گروه اول این مسابقات با تیم‌های برزیل (میزبان)، ایتالیا، کوبا، اوکراین، جمهوری چک، آلمان و قطر همگروه است، از ساعت 20 امروز در پنجمین دیدار خود در این رقابت‌ها به مصاف ایتالیا می‌رود. هر چند تیم ایران دیگر امیدی به کسب سهمیه از برزیل ندارد، اما مسابقه با ایتالیا سخت‌ترین‌ دیدار ایران خواهد بود، زیرا ایتالیا برای صعود به المپیک نیاز به برد تیم ملی والیبال ایران دارد.

لاجوردی‌پوشان با سه برد و یک شکست پس از سه روز صدرنشینی در رتبه سوم گروه قرار گرفتند و این موضوع گواهی بر سختی این مسابقه برای مردان والیبال ایران است که با یک برد و سه شکست پا به این میدان می‌گذارند. به‌ویژه پس از شکست برابر جمهوری چک که یکی از دلایل آن اشتباهات داوری علیه تیم ایران بود.با توجه به استعفای شب گذشته بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران، هدایت ملی‌پوشان کشورمان را در دیدار برابر ایتالیا علیرضا طلوع‌کیان برعهده خواهد داشت و این مسابقه نخستین آزمون رسمی طلوع‌کیان در این سمت خواهد بود. البته در هفته سوم لیگ ملت‌ها 2023 که آمریکا ویزای کامل به تیم ایران نداد، هدایت ملی‌پوشان در مسابقات آناهایم با طلوع‌کیان بود، اما جدال ایران و ایتالیا نخستین آزمون رسمی این مربی بین المللی والیبال ایران به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران است.

برتری نسبی حریف در تاریخ هم گواهی برای این ادعاست تیم ایران با حریف قدرتمندی بازی دارد، نماینده سرزمین چکمه در 26 دیدار قبلی با تیم ملی والیبال ایران، 18 برد به دست آورده است و مردان والیبال کشورمان تنها در هشت دیدار موفق به شکست این تیم شدند. آخرین دیدار دو تیم نیز در سال 2023 در چارچوب مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها برگزار شد که تیم ملی والیبال ایتالیا سه بر صفر به پیروزی رسید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xgrjl