شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 11 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/08/03 05:11
علیرضا بیرانوند | پرسپولیس
کد خبر: 123290

این ستاره دلیل اصلی برد پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان | وقتی همه از این ستاره یحیی می ترسند

علیرضا بیرانوند با مهار ضربه پنالتی بازیکن تیم استقلال تاجیکستان نقش ویژه ای در برتری پرسپولیس در دیدار با این تیم داشت.

پرسپولیس که از بازی‌های قبلی خود در لیگ قهرمانان آسیا صاحب یک برد و یک باخت شده بود،درحالی  پرسپولیس به مصاف استقلال تاجیکستان رفت که نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز این بازی خانگی داشت. شاگردان یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس لیگ قهرمانان را باخت خانگی پرسپولیس مقابل النصر و ستاره‌هایش شروع کردند پرسپولیس در بازی دوم و سوم با ارائه یک نمایش بی نقص توانست الدحیل و استقلال را ببرد.


در دقیقه ۵ دیدار پرسپولیس و استقلال تاجیکستان، مسعود ریگی در محوطه جریمه پای بازیکن استقلال تاجیکستان را زد و داور عراقی پس از بازبینی صحنه توسط VAR اعلام پنالتی به سود استقلالی‌ها کرد که ضربه شماره ۱۲ تاجیکی‌ها را علیرضا بیرانوند دفع کرد.

تصاویر تلویزیونی نتوانست همه اتفاقات بعد از سوت داور به نشانه پنالتی را به تصویر بکشد اما پنالتی زن اول تیم استقلال تاجیکستان، علیشیر جلیلوف ستاره شماره ۱۰ و ملی پوش این تیم است.

علیشیر جلیلوف هافبک تکنیکی و چپ پای تیم تاجیک که سابقه بازی در تیم مطرح روبین کازان روسیه را نیز در کارنامه دارد، از سال ۲۰۱۹ به استقلال دوشنبه (حریف پرسپولیس) توپ زده و موفق شده است در ۴۳ بازی، ۳۸ گل به ثمر برساند.

او پنالتی زن اول تیم استقلال تاجیکستان (در غیاب منوچهر جلیلوف مصدوم) محسوب می شود اما زمانی که باید پشت توپ می ایستاد آن را برداشت و به مهاجم سنگالی داد تا ...

علیرضا بیرانوند هم به زیبایی هر چه تمام تر دست سنین سبای را خواند و با یک شیرجه بلند، مثل همیشه ضربه پنالتی تیم حریف را مهار کرد.

جالب آن که علیرضا بیرانوند نه تنها در ایران به مهارت در گرفتن ضربات پنالتی مشهور است بلکه شهرتی جهانی نیز به خاطر گرفتن پنالتی کریستیانو رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دارد.

علیشیر جلیلوف هم از این شهرت و مهارت بی اطلاع نبود و برهمین اساس مسئولیت سنگین نواختن پنالتی دقیقه ۵ استقلال تاجیکستان را به سنین سبای سپرد تا این یکی آن را خراب کند!

به هر حال علیرضا بیرانوند در حال حاضر یک گلر با اقتدار و ملی پوش است که قادر است در جام ملت‌های آسیا نیز از مهارت خود درضربات پنالتی به سود تیم ملی کشورمان استفاده کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rg6ab