پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/11 08:00
سوره توحید
کد خبر: 40360

فضیلت سوره توحید | آثار و برکات سوره توحید

سوره توحید درباره یگانگی خدا و خلاصی انسان از آتش دورزخ سخن می گوید.

سوره توحید یکی از سوره های مکی در جزء سی ام قران کریم است 

. سوره توحید دارای 4 آیه می باشد. قرائت سوره توحید در بسیاری از زمانها مکان ها و زمان ها سفارش شده است. سوره توحید  حکم یک سوم قرآن دارد و خواندن 3 بار در روز این سوره معادل یک ختم قرآن است. نام دیگر سوره توحید  « مُقَشْقِشَۀ » یعنی پاک کننده می باشد .

سوره توحید

فضیلت سوره توحید

 سوره توحید یکی از ارزشمندترین سوره های قرآن است که به قرائت و ارتباط با آن بسیار سفارش شده است و آثار و فواید بیشماری دارد. هر کس سوره توحید را قرائت نماید با خواندن آیه اول، خداوند هزار نگاه به او می کند و با خواندن آیه دوم، خداوند هزار دعای او را مستجاب می کند و با آیه سوم هزار خواسته اش را به او می دهد و با آیه چهارم، هزار حاجت از حاجت های دنیا و آخرتش را روا می کند.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: کسی که این سوره را بخواند و بدان توجّه کند خداوند وی را دوست می دارد و کسی که خدا او را دوست بدارد، اهل سعادت و نجات خواهد بود و هر کس آن را به جهت تعظیم و بزرگداشت تلاوت کند خداوند او را از عذاب دوزخ ایمن می نماید.

هر کس این سوره را قرائت کند چنان است که یک سوم قرآن را خوانده و به عدد هر یک از کسانی که به خدا و ملائکه و کتاب ها و رسولان او و روز معاد ایمان آورده اند، برایش حسنه نوشته می شود.

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwq5k