شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/23 15:00
آلزایمر
کد خبر: 39512

بیماری آلزایمر | علائم آلزایمر را نادیده نگیرید

آلزایمر یک بیماری زوال عصبی است که معمولاً به کندی آغاز می‌شود و به تدریج رو به وخامت می‌رود

آلزایمر یا بیماری فراموشی، یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که در اثر آن به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. البته با بالا رفتن سن، اندکی فراموشکار شدن در افراد طبیعی است. اما در بیماری آلزایمر این اختلال حافظه به تدریج پیشرفت می‌کند. آلزایمر یک بیماری مزمن تخریب کننده سلول های عصبی می باشد. این بیماری مغزی، شروعی آرام دارد ولی پیش رونده می باشد. رایج ترین علامت اولیه  آلزایمر فراموش کردن اتفاقات تازه یا به سختی به یادآوردن آن‌هاست.  آلزایمر در مرحله اول ممکن است برای خانواده و دوستان قابل تشخیص نباشد.

آلزایمر

علت بیشتر موارد آلزایمر ناشناخته است، به جز ۵-۱ درصد موارد که تفاوت های ژنتیکی مشخص شده است. فرضیه های متعددی در حال رقابت برای توضیح علت بیماری می باشند. آلزایمر می تواند سبب تغییرات رفتار و پریشانی شود. ممکن است عزیز شما در محلی آشنا گم شود. بی ثباتی خلقی و لغزش در قضاوت نیز عوارض رایج آن هستند. او بهداشت ضعیفی نیز دارد. افرادی که قبلا شیک پوش بودند ممکن است لباس های آلوده پوشیده و شستن موهای سرشان را فراموش کنند.

در حال حاضر درمان بیماری آلزایمر بیشتر شامل درمان‌های علامتی، درمان اختلالات رفتاری و داروهای کاهنده سیر پیشرفت بیماری است.

برای جلوگیری از آزایمر باید چکار کرد؟

به اندازه کافی استراحت کنید؛ به بدن و مغز خود استراحت دهید و خود را با کارهای سنگین فیزیکی یا فعالیت‌های فکری پیچیده خسته نکنید.

استرس‌های محیطی را کنترل کنید. تا جای امکان از اضطراب‌های زندگی دور بمانید.

از اعضای خانواده کمک بگیرید؛ خانواده و اطرافیان خود را در جریان روند بیماری خود قرار دهید. حمایت عاطفی و برخورد درست اطرافیان با علائم شما میتواند در کاهش سرعت پیشترفت آلزایمر موثر باشد

ورزش های مفید برای مغز و سیستم عصبی؛ ورزش‌های هوازی ماننده یوگا و مدیتیشن نیز می‌تواند در شرایط روحی و جسمی شما تاثیر مثبت داشته باشد. مقاله ای درباره تاثیر ورزش برای بهبود اختلال حافظه داریم، آن را نیز مطالعه کنید

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwed8