یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/05 08:00
سوره واقعه
کد خبر: 40105

فضلیت سوره واقعه | آثار خواندن سوره واقعه

سوره‌ واقعه پنجاه و ششمین سوره قرآن است.

سوره واقعه در جزء بیست‌وهفتم قرآن کریم قرار دارد.سوره واقعه یکی از زیباترین سوره‌های قرآن است که در روایات به خواندن آن سفارش فراوانی شده است.  سوره واقعه یکی از سوره‌های مکی است که 96 آیه دارد. سوره واقعه از قیامت و ویژگی‌های آن می‌گوید. 

سوره واقعه

فضیلت خواندن سوره واقعه:

  • برکت در زندگی ایجاد میکند

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: اگر سوره واقعه را بنویسند و در خانه بگذارند موجب افزایش خیر و برکت می‌شود و هر کس به قرائت آن مداومت ورزد، فقر از او برطرف می‌شود و در آن افزایش حفظ و توفیقات و وسعت در مال وجود دارد.

  • برای برآورده شدن حاجات شرعی و ادای دین

۴۰ شب، هر شب یک بار سوره «واقعه، مزمل، لیل، انشراح» را بخواند و بعد از تلاوت این سوره‌ها دعای زیر را بخواند. که بسیار مجرب است:

«یا رازق السائلین، یا راحم المساکین، یا ولی المؤمنین، یا غیاث المستغیثین، یا ارحم الراحمین، صل علی محمد و آل محمد واکفنی حلالک عن حرامک و بطاعتک عن معصیتک و بفضلک عمّن سواک، یا اله العالمین و صلی الله محمد و آله اجمعین»

  • آمرزش اموات و آسانی مرگ

امام صادق (ع) می‌فرمایند: سوره واقعه بهره‌های زیادی دارد که قابل شمارش نیست. از جمله اینکه خواندن آن سوره برای اموات موجب آمرزش او نزد پروردگار می‌شود و اگر برای کسی که در حال مرگ است خوانده شود، خروج روح و مرگ به خواست خدا آسان می‌گردد.

  • موجب محبوبیت نزد خدا و مردم

امام صادق (ع) در این زمینه می‌فرمایند: هر کسی که هر شب جمعه سوره واقعه را قرائت کند که او را دوست داشته و محبوب همه مردم می‌گرداند و هرگز در دنیا ناراحتی و فقر و هیچ آفت دیگری دنیوی به او نخواهد رسید و از همراهان امام علی (ع) خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2axezy