چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/11 11:46
ورزش ایروبیک
کد خبر: 40377

ورزش ایروبیک چیست تاثیر ورزش ایروبیک برای کاهش وزن

ورزش ایروبیک پرطرفدارترین و مرسوم‌ترین ورزش در میان خانم‌هاست.

ورزش ایروبیک بسیار شاد و پر جنب‌وجوش است. ورزش ایروبیک مصرف و سوزاندن اکسیژن را بالا می‌برد.

ورزش ایروبیک  بسیار پرطرفدار و دوست داشتنی است.  می‌توان گفت که ایروبیک وسیله‌ای لازم ندارد، احتیاج به سابقه ورزشی ندارد و در عوض فواید زیادی دارد.

ورزش ایروبیک

انواع ایروبیک

ایروبیک دنس

ایروبیک فیتنس 

تاثیر ایروبیک بر لاغری

ایروبیک حتما به کاهش وزن شما کمک می‌کند. یروبیک به عنوان یک تمرین هوازی کالری سوزی خوبی دارد و می‌توان روی آن حساب کرد. همچنین ایروبیک یک ورزش شاد و مفرح است که در عین کالری سوزی، تاثیرات ویژه‌ای روی سلامت قلبی عروقی شما دارد. برای کوتاه کردنِ مدت زمان کاهش وزن و ساختن اندامی متناسب، بهترین کار این است که زیر نظر مربی و یا مشاور ورزشی‌، حتما در کنار ایروبیک، تمرینات قدرتی هم کارکنید.

فواید ایروبیک

تقویت قلب و عروق

اولین فایده‌ای که ایروبیک دارد، برای قلب شماست. انجمن ملی قلب ایالات متحده، این ورزش را برای تقویت ماهیچه‌های قلب و عروق توصیه می‌کند. قلب یک عضله است و بیشتر بیماری‌های قلبی-عروقی در اثر ضعف ماهیچه قلب پیش می‌آید.
 
کاهش کلسترول بد خون
مزیت بعدی که با انجام منظم ایروبیک نصیب شما خواهد شد، کاهش کلسترول بد خون است. بله، همان‌طورکه می‌دانید بدن انسان حاوی دو نوع کلسترول است: کلسترول خوب و کلسترول بد. کلسترول خوب برای عملکرد قلب و پاکسازیِ شریان‌ها مفید است. اما کلسترول بد دقیقا برعکس، باعث گرفتگیِ عروق و بیماری‌های قلبی مثل سکته یا حمله قلبی می‌شود.

کنترل وزن

در تحقیقات مختلف ثابت شده که ایروبیک یکی از موثرترین راه‌های کنترل وزن است. این ورزش در کنار بهترین برنامه غذایی ورزشی برای سلامتی و تناسب اندام، تنها راه اصولی کاهش وزن سالم است.

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

نکته بسیار جالب در مورد ایروبیک که شاید ما از آن کمک‌تر مطلع باشیم این است که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد! زنانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند، معمولاً مقدار زیادی استروژن در بافت حساس سینه خود دارند.

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2axbxl