یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/07/25 05:28
استقلال | پرسپولیس | دربی
کد خبر: 122753

جنگ استقلال و پرسپولیس بالا گرفت | دربی جنجالی می شود ؟!

سازمان لیگ تاریخ برگزاری دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد و همین مسئله حالا خبرساز شده است.

بر اساس اعلام سازمان لیگ، دربی استقلال و پرسپولیس روز ۲۳ آذر ماه امسال دیدار رفت خود در چهارچوب لیگ بیست و سوم را برگزار خواهند کرد. دربی ای که قرار بود شهریور ماه یا حداکثر در نیمه اول مهر برگزار شود اما دربی به خاطر بحث بازی‌های آسیایی و اردوی تیم‌های ملی امید و بزرگسالان، بالغ بر دو ماه به تعویق افتاد! حالا همین زمان جدید اعلام شده هم برای دربی به سوژه‌ای برای بحث‌های جدی تبدیل شده است اما بعید به نظر می‌رسد این موارد در نهایت موجب تغییر تاریخ بازی دربی شود.

مسافرت و استراحت کمتر

استقلال و پرسپولیس هر دو آخرین بازی خود قبل از دربی پایتخت را هجدهم آذر ماه برگزار می‌کنند. پرسپولیس بعد از ظهر شنبه هجدهم آذر در تهران به مصاف هوادار می‌رود و ۱۵ دقیقه پس از پایان این بازی استقلال باید در اهواز مقابل فولاد صف آرایی کند. این دقیقاً همان مسئله‌ای است که برخی از اطرافیان و مربیان استقلال روی آن دست گذاشته‌اند و تاکید دارند عدالت رعایت نشده است. آنها می‌گویند استقلال دیرتر از پرسپولیس بازی می‌کند و علاوه بر آن باید یک پرواز هم از اهواز به تهران داشته باشد به همین خاطر پرسپولیسی‌ها برای دربی حداقل ۸ ساعت بیشتر استراحت می‌کنند و این مسئله در امر ریکاوری فوق العاده مهم است. بازیکنان استقلال فرصت کمتری برای ریکاوری در قیاس با پرسپولیس دارند و تازه در مقایسه با آنها طی روزهای منتهی به دربی دو بار هم بیشتر سوار هواپیما می‌شوند و این مسائلی است که عوامل برنامه ریز برای رقابت‌های لیگ برتر به آن توجه دقیق نداشته‌اند و حالا برنامه فوق عملا به نفع پرسپولیس شده است.

چاره‌ای نداریم

البته عوامل برگزاری مسابقات هم در این رابطه دلایل خاص خودشان را دارند. افراد نزدیک به سازمان لیگ پیرامون این شکل برنامه‌ریزی به خبرنگار ما گفتند: بازی استقلال برابر فولاد در اهواز  دقیقاً ۱۵ دقیقه پس از پایان مسابقه پرسپولیس با هوادار آغاز خواهد شد و چاره دیگری هم وجود ندارد چون هر دو تیم تاکید دارند به واسطه مسائل تبلیغاتی دیدارهایشان از شبکه ۳ پخش شود و قطعاً نباید در یک زمان واحد به میدان بروند چون اگر چنین اتفاقی رخ بدهد چاره‌ای نداریم جز اینکه یکی از مسابقات را به شبکه ورزش بدهیم و همین مسئله جنجال دیگری درست می‌کند. ما برای اینکه عدالت را رعایت کنیم بازی هفته دوازدهم هر دو تیم را در یک روز برگزار می کنیم اما با توجه به اینکه هوا در آذر ماه سرد شده، طبیعی است که مسابقه تهران باید زودتر از جدال اهواز آغاز شود. استقلالی‌ها به احتمال زیاد با پرواز چارتر به خوزستان می‌روند و باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا در اولین فرصت پس از پایان مسابقه به تهران بازگردند. اگر آنها تا قبل از ساعت ۲۴ به تهران برسند، بازیکنان بابت استراحت دردسر کمتری خواهند داشت. این تنها شکل برنامه‌ریزی درست بود که هر دو تیم استقلال و پرسپولیس قبل از دربی در یک روز به میدان بروند و مسابقاتشان هم از شبکه ۳ پخش شود. حالا اینکه پرسپولیس قبل از دربی در تهران بازی می‌کند و استقلال در اهواز به میدان می‌رود، دیگر تقصیر ما نیست و شانسی بود چون مسابقات قبلا قرعه کشی شده است و تعویق دیدارها عملا همه چیز را عوض کرد. البته بحث لیگ قهرمانان آسیا هم مهم است. به هر حال پرسپولیس در آن عرصه مسابقه دارد و سازمان لیگ باید تمام جوانب را مدنظر قرار بدهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2apexk