چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/07 11:50
ورزش پیلاتس
کد خبر: 40202

ورزش پیلاتس چیست | فواید ورزش پیلاتس برای سلامتی

این روزها پیلاتس به یکی از ورزش‌های پرطرفدار تبدیل شده است.

ورزش پیلاتس، بدن را با تاکید خاص بر قدرت مرکزی برای بهبود سلامت عمومی و تندرستی ، تقویت می کند. ورزش پیلاتس را می توان براساس یک یا یک گروه انجام داد. اگر بیماری دارید که ممکن است نیاز به توجه داشته باشد ورزش پیلاتس  اغلب برای افرادی به کار می‌رود که می‌خواهند عضله‌سازی کنند.

 

ورزش پیلاتس انواع پیلاتس

پیلاتس استات 

پیلاتسِ کنترل بدن

تعادل بدن 

پیلاتس اصلاحی

 پیلاتس کلاسیک

ف

پیلاتس به دلیل تاکید بر هسته مرکزی بدن معروف است که تمام حرکات از آن سرچشمه می گیرد. هسته تمام عضلات اطراف تنه است که در صورت تقویت و انعطاف پذیری، بدن را پشتیبانی و تثبیت می کند.پیلاتس قدرت و عملکرد هسته را بهبود می بخشد. قدرت مرکزی یک عامل کلیدی در کاهش درد کمر و لگن، کاهش اختلال عملکرد کف لگن است، و ناحیه‌ای است که حرکت انفجاری از آن نشأت می‌گیرد. 

پیلاتس روی تراز کامل بدن، دامنه حرکتی ایده آل در مفاصل و تعادل تمام عضلات مخالف تمرکز دارد. این وضعیت وضعیت بدن را با آگاهی دادن به تراز شما و تقویت عضلات نادیده گرفته شده وضعیتی بهبود می بخشد.

پیلاتس عضلات عمیق‌تر شکم و کف لگن را هدف قرار می‌دهد تا هم منقبض و هم رها شوند - نشانه واقعی قدرت. این ماهیچه‌ها مانند یک بریس برای بلند کردن و حمایت از اندام‌ها و محافظت و تثبیت کمر کار می‌کنند.
 

پیلاتس ماهیچه های بدن را متعادل می کند به طوری که نه شل و ضعیف هستند و نه سفت و سفت. ماهیچه های خیلی شل و ضعیف یا خیلی سفت و سفت می توانند بدن را مستعد آسیب دیدگی کنند.پیلاتس بر توسعه قدرت پویا تمرکز دارد، به این معنی که شما بهتر می توانید مفاصل خود را در حین حرکت حمایت و تثبیت کنید. تحقیقات نشان داده است که پیلاتس روشی موثر برای کاهش خطر آسیب در ورزش است.

با تداوم بهره مندی از آگاهی بدن، تمرکز درونی و استفاده از تنفس پیلاتس می تواند سیستم عصبی را کاهش دهد. این به نوبه خود می تواند شما را از حالت جنگ یا گریز خارج کند، کورتیزول را کاهش دهد و استرس را در طول زمان کاهش دهد.

 

 

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27dyjd