سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/30 00:45
مهدی طارمی
کد خبر: 38822

مهدی طارمی در انتظار پیشنهاد از اسپانیا و انگلیس| تصمیم نهایی مهدی برای آینده مشخص شد؟

ستاره بوشهری منتظر دریافت پیشنهاد از تیم‌های انگلیسی و اسپانیایی است و تصمیم خود را به اطلاع مسئولان پورتو نیز رسانده است.​

مهدی طارمی بازیکن فوتبال محبوب و مشهور ایرانی است که در 27 تیر 1371 به دنیا آمد.مهدی طارمی در سنین نوجوانی با باشگاه‌های مختلفی از جمله پاس، استقلال، شهرداری تهران و نساجی مازندران همکاری کرد و در ادامه حرفه‌ای شد.مهدی طارمی در آغاز حرفه‌ای شدن خود با باشگاه صنعت نفت آبادان بازی کرد و پس از آن در باشگاه‌هایی نظیر پرسپولیس، العین، روستوف، استقلال و الغرافه بازی کرد. مهدی طارمی یکی از موفق‌ترین بازیکنان فوتبال ایران است که در کنار قابلیت‌های فنی بالا، آنچه مهدی طارمی را از دیگر بازیکنان متمایز می‌کند، شخصیت منحصر به فرد و آرمان‌های بلندمدت مهدی طارمی است.

طارمی همچنین عضو تیم ملی فوتبال ایران بوده و در طول حرفه‌اش ۱۴۶ بازی رسمی برای تیم ملی ایران بازی کرده و ۴۱ گل به ثمر رسانده است. وی در دوران بازی‌های خود، جوایز و افتخارات بسیاری را کسب کرده است و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران شناخته می‌شود.

 

مهدی طارمی فوتبالیست عجیبی است. مستعد و به طرز جالبی بمب انگیزه برای پیشرفت. شاید باورتان نشود اما طارمی وقتی جوان‌تر بود، برای شاهین بوشهر در لیگ برتر بازی کرد. او آن زمان حدود ۱۸ سال داشت و البته توانست اولین گل خود را در لیگ برتر به ثمر برساند. طارمی با سقوط شاهین، به ایرانجوان رفت و سپس موعد سربازی‌اش رسید و تصمیم گرفت این مرحله از زندگی خود را پشت سر بگذارد.

او برای اینکه هم بازی کند و هم خدمت سربازی‌اش را بگذراند، به تمرینات فجرسپاسی رفت اما مورد تأیید مرحوم یاوری قرار نگرفت. او به همین دلیل پوتین به پا کرد و راهی پادگان شد و دو سال در حسرت فوتبال ماند. بعد از پایان سربازی، طارمی راهی ایرانجوان شد و در همان سال نخست توانست عنوان آقای گلی لیگ یک را به دست بیاورد. با این عنوان، طارمی مورد توجه علی دایی قرار گرفت و پیراهن پرسپولیس را پوشید و البته چند ماه بعد به عضویت تیم ملی ایران درآمد. یعنی فاصله پایان سربازی او با پیراهن ملی، حدود یک سال و چند ماه بود. اتفاقی جذاب که نشان از استعداد بالای طارمی داشت.

مهدی بعد از درخشش با پیراهن پرسپولیس و همچنین عضویت در تیم ملی، خیلی زود به قطر رفت تا برای الغرافه بازی کند. بعد از یک فصل بازی در لیگ ستارگان قطر و حتی دریافت پیشنهادهای مالی مناسب از تیم‌های متمول، طارمی تصمیم گرفت به پرتغال برود و با دستمزدی به مراتب پایین‌تر برای ریوآوه بازی کند. موضوعی که نشان داد برای طارمی پول در اولویت نیست و او به دنبال پیشرفت است.

طارمی در نخستین فصل حضور خود در فوتبال اروپا، عنوان آقای گلی را کسب کرد و توانست با انتقالی جذاب به عضویت پورتو در بیاید. حالا او سومین فصل بازی برای پورتو را پشت سر می‌گذارد و البته به افتخارات متعددی نیز دست یافته و توانسته نام خود را به عنوان مهاجمی توانا مطرح کند. او در این مدت پیشنهادهایی هم از تیم‌های مختلف اروپایی دریافت کرده اما در پورتو مانده و تصمیم برای جدایی نگرفته است.

در ماه‌های اخیر بحث انتقال طارمی به لیگ انگلیس وجود داشت اما به نتیجه نرسید. او با پورتو تا تابستان ۲۰۲۴ قرارداد دارد و تیم پرتغالی هم دنبال راهی است تا از فروش مهاجم ایرانی درآمدزایی کند. پورتو اگر طارمی را در تابستان نفروشد، آن وقت باید در پایان قرارداد او را رایگان از دست بدهد. به همین دلیل این احتمال وجود دارد تا پورتو به بالاترین پیشنهاد برای انتقال طارمی جواب مثبت بدهد.

در روزهای اخیر شایعه‌ها درباره مهدی طارمی و الهلال تمامی ندارد. در تازه‌ترین خبر، گفته می‌شود الهلال پای خود را در یک کفش کرده تا به هر ترتیبی که شده طارمی را جذب کند. گویا پورتو هم موافق انتقال طارمی است اما مهاجم ایرانی علاقه‌ای ندارد تا در ۳۱ سالگی به فوتبال آسیا برگردد. ستاره بوشهری منتظر دریافت پیشنهاد از تیم‌های انگلیسی و اسپانیایی است و تصمیم خود را به اطلاع مسئولان پورتو نیز رسانده. در نهایت تصمیم نهایی را طارمی می‌گیرد و او باید بین ادامه حضور در فوتبال اروپا و یا بازگشت به آسیا یکی را انتخاب کند. به نظر اولویت طارمی گزینه اول است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yj5pb