جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/12 02:00
طرز تهیه | طرز تهیه بستنی زمستانی
کد خبر: 34703

طرز تهیه بستنی زمستانی خوشمزه/فرمول بی نظیر طرز تهیه بستنی زمستانی + فیلم

طرز تهیه انواع غذاها، کیک ها، بستنی و ... در سایت های مختلف به وفور یافت می شود. در این مطلب نیز می خواهیم طرز تهیه بستنی زمستانی خشومزه را آموزش دهیم. در ادامه با طرز تهیه بستنی زمستونی همراه ما باشید.

طرز تهیه غذا و دسر و ... یکی از لذت بخش ترین کارهای روزمره است. طرز تهیه انواع غذاها، کیک ها، بستنی و ... در سایت های مختلف به وفور یافت می شود. در این مطلب نیز می خواهیم طرز تهیه بستنی زمستانی خشومزه را آموزش دهیم. در ادامه با طرز تهیه بستنی زمستونی همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه بستنی زمستانی

نان میکادو ۲ ورق(از لوازم قنادی تهیه کنید)

سفیده تخم مرغ ۲ عدد

پودرقند یا پودر شکر ۱/۲ لیوان

آبلیمو یا سرکه نصف ق چ(می توانید با ۱/۴ ق چ پودر تار تار جایگزین کنید)

وانیل ۱/۴ ق چ

آب یا گلاب  یک ق غ

ژلاتین یک ق م

شکلات ۱۳۰ گرم

روغن برای روان شدن  شکلات به دلخواه یکی، دو ق غ

بستنی زمستونی

طرز تهیه بستنی زمستانی

ابتدا نان میکادو را با کاتر گرد به قطر 5-4 سانتی متر یا دهنه لیوان برش بدهید. از آنجایی که نان میکادو نسبتا نازک است می توانید به دلخواه برای ضخیم تر شدنش 2 نان گرد را با شکلات ذوب شده به هم بچسبانید.

سفیده تخم مرغ را هم بزنید، وقتی کف کرد پودر قند یا پودر شکر را طی دو مرحله اضافه کنید، در مرحله دوم وانیل و آبلیمو را هم اضافه کنید و با همزن یکی، دو دقیقه هم بزنید و بعد مواد را روی ظرف آب در حال جوشیدن بگذارید.

10-12 دقیقه روی بخار آب هم بزنید تا خامی سفیده گرفته شده و سفیده ها خوب فرم بگیرند؛ بعد از روی حرارت بردارید. بهتر است ظرفش را عوض کنید.

ژلاتین روی گلاب یا آب بپاشید و روی بخار کتری بگذارید؛ وقتی ژلاتین حل شد چند دقیقه صبر کنید تا از داغی بیفتد و بعد به سفیده ها اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید. مواد را داخل قیف با ماسوره گرد ساده بریزید (اگر ماسوره ندارید مهم نیست؛ سر قیف را قیچی کنید)

بعد روی نان هایی که از قبل آماده کردید پایپ کنید. بگذارید 2 ساعت داخل یخچال بماند. شکلات را روی بخار کتری یا داخل مایکروفر بگذارید تا ذوب شود. برای روان تر شدنش می توانید یکی دو قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کنید. روی بستنی ها شکلات ذوب شده بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا شکلات خودش را بگیرد.

بستنی های خوشمزه مان آماده است. نوش جان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qxjw