پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/01 05:54
جام جهانی قطر | بازی ایران و ولز | پخش زنده جام جهانی قطر
کد خبر: 31855

بهترین عکس های روز دوم جام جهانی قطر | عکس های منتخب جام جهانی قطر

تیم ملی فوتبال ایران در بازی اول رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل انگلیس قرار گرفت و علیرضا بیرانوند با بدشانسی و به دلیل مصدومیت زمین مسابقه را ترک کرد.

در روز دوم از رقابت‌های جام جهانی قطر، ۳ بازی در گروه‌های A و B برگزار شد که در دیدار اول، تیم ملی فوتبال ایران در گروه B به مصاف انگلیس رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد. هم‌چنین دیدار هلند و سنگال در گروه A این رقابت‌ها با نتیجه ۲ بر صفر به سود نارنجی‌پوشان به پایان رسید و در پایان روز دوم، دیدار دو تیم آمریکا و ولز در گروه B برگزار شد که با تساوی یک بر یک پایان یافت.

جام جهانی قطر

ناباورانه!

تیم ملی فوتبال ایران در حالی به مصاف انگلیس رفت که بسیاری از فوتبالی‌ها و فوتبال‌دوستان انتظار یک بازی سخت برای هر دو تیم داشتند اما شرایط برای سه‌شیرها هموارتر بود و شاگردان ساوتگیت موفق شدند تیم ملی را با نتیجه ۶ بر ۲ شکست دهند. در این بازی، شاید سید حسین حسینی یکی از ناکام‌ترین و ناراحت‌ترین بازیکنان تیم ملی بود که دروازه‌اش ۶ بار گشوده شد.

جام جهانی قطر

خداحافظی تلخ!

لحظه مصدومیت علیرضا بیرانوند، یکی از نقاط عطف دیدار انگلیس و ایران بود. برخی بر این باور هستند که اگر بیرانوند دچار مصدومیت نمی‌شد، تیم ملی با نتیجه ۶ بر ۲ از زمین مسابقه بیرون نمی‌آمد. بیرانوند پس از برخورد شدیدی که با سید مجید حسینی داشت، از ناحیه صورت، دچار مصدومیت شدیدی شد و نتوانست به بازی ادامه دهد و با سید حسین حسینی تعویض شد.

جام جهانی قطر

تاریخ‌سازی طارمی

تنها نکته مثبتی که برای تیم ملی در بازی مقابل انگلیس وجود داشت، دبل کردن مهدی طارمی بود. طارمی با دبل برابر انگلیس به نخستین بازیکن ایرانی تبدیل شد که توانسته در یک دیدار جام جهانی ۲ گل به حریف بزند. هم‌چنین طارمی تبدیل به نخستین بازیکن تیم‌ملی شد که در یک دوره جام جهانی موفق شده حداقل ۲ گل وارد دروازه حریفان کند.

جام جهانی قطر

قفل شکن!

تیم ملی فوتبال هلند در مصاف با سنگال، با سد مدافعان حریف روبه‌رو بود و ۸۳ دقیقه طول کشید تا بتواند دروازه سنگال را باز کند و کودی گاکپو، مهاجم جوان لاله‌های نارنجی موفق شد قفل دروازه حریف را باز کند و پس از پایان بازی، عنوان بهترین بازیکن میدان را نیز از آن خود کند.

جام جهانی قطر

نقاشی هواداران سنگال

سکوهای جام جهانی، همیشه سوژه اصلی عکاسان برای رقابت‌های جام جهانی است. در این سکوها هواداران تیم‌های مختلف با سمبل‌ها و فرهنگ مختص خودشان، سکوهای استادیوم را رنگ‌آمیزی می‌کنند. در این تصویر هواداران سنگال با آرایش منحصر به فرد خودشان به تشویق تیم‌شان پرداختند.

جام جهانی قطر

گرت بیل، گلزن ولزی‌ها پس از ۶۴ سال!

هیچ تیمی در رقابت‌های جام جهانی به اندازه تیم ملی فوتبال ولز برای صعود به جام جهانی انتظار نکشیده است. ولزی‌ها پس از ۶۴ سال موفق شدند جواز حضور در جام جهانی قطر را به دست بیاورند. این تیم در گروه B رقابت‌های جام جهانی با تیم‌های ایران، آمریکا و انگلیس همگروه است و در تقابل اول خود مقابل آمریکا به نتیجه تساوی یک بر یک دست یافت. گرت بیل گلزن ولزی‌ها در این مسابقه بود و تک امتیاز این بازی را برای تیمش به ارمغان آورد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4d9www