پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/26 00:02
قیمت خودرو
کد خبر: 25274

منتظر ریزش بی‌سابقه قیمت‌ خودرو باشید | برجام نزدیک است

کاهش قیمت خودرو در بازار تابع متغیرهای فراوانی است که البته واردات، افزایش تولید و البته توافق برجام از جمله آن‌هاست.

 کاهش قیمت خودرو در بازار تابع متغیرهای فراوانی است که البته واردات، افزایش تولید و البته توافق برجام از جمله آن‌هاست. با این حال اما طی روزهای گذشته با توجه به اخبار مثبتی که از مذاکرات هسته‌ای به گوش رسیده است به نظر می‌رسد قیمت‌ خودرو در بازار خودرو کاهشی شده است.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در بازار خودرو طی روزهای اخیر همچون روال دو ماهه اخیر فروشنده در بازار بسیار است، اما خریداری در بازار وجود ندارد. مشتری می‌داند که با صورت گرفتن توافق، اثر روانی خود را خواهد داشت و می‌توان به کاهش بیشتر قیمت‌ها امیدوار بود. بازار همچنان آرام است و طی دو-سه ماهه اخیر ثبات قیمتی خود را حفظ کرده است. با این همه اما برخی کارشناسان معتقدند متغیرهای اثرگذار در قیمت خودرو در بلند مدت وسیع تر از جو روانی ایجاد شده است.

فربد زاوه پیش از این گفته بود: «یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند قیمت خودرو در بازار را کنترل کند انضباط مالی دولت، انضباط سیستم بانکی و تغییرات سیاست‌ خارجی است. اگر ما انضباط مالی نداشته باشیم هرقدر میزان تولید و یا واردات هم بالا باشد باز هم شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. زاوه افزوده بود: به عنوان نمونه می‌توان به شرایط بازار در زمان آقای احمدی‌نژاد اشاره کرد.

در آن زمان واردات آزاد بود، تولید افزایشی شد اما قیمت‌ها در بازار خودرو افزایشی بود. بنابراین الزاما افزایش عرضه در شرایط تورمی و هنگامی که دولت با کسری شدید بودجه مواجه است منجربه کنترل قیمت‌ها نمی‌شود و گاهی اوقات حتی برعکس هم عمل می‌کند. ما اگر به دنبال حل مشکل تورم هستیم، تورم با عرضه درست نمی‌شود.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qjyd