پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/18 03:31
پیش بینی هواشناسی
کد خبر: 19699

پیش بینی هواشناسی هشدار داد | پیش بینی هواشناسی از وقوع سیل در 13 استان

پیش بینی هواشناسی از خسارت به محصولات کشاورزی در ۱۵ استان خبر داد.

 پیش‌بینی هواشناسی استانها اعلام شد. پیش‌بینی هواشناسی آسمان برخی استانها را قسمتی ابری و غبار صبحگاهی ابری‌ دانست.پیش‌بینی هواشناسی کشور وضعیت هوای تعدادی از استان‌های کشور در هجدهم اردیبهشت‌ماه را اعلام کرد. جزئیات پیش‌بینی هواشناسی استانها را در ادامه بخوانید.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در  نوار شمالی، شمال غرب، سواحل دریای خزر تا شمال شرف، مناطقی از شرق، مرکز و جنوب کشور باران گاهی همراه با وزش باد شدید،‌ رعدوبرق و در برخی مناطق ریزش تگرگ پیش‌بینی شده است

در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز،‌ سمنان، مرکزی،‌ قم و اصفهان علاوه بر رگبار باران وزش باد شدید نیز روی می‌دهد. روزهای دوشنبه و سه ‌شنبه در شمال شرق،‌شمال غرب،‌سواحل دریای خزر و ارتفاعات رشته کوه البرز رگبار باران،‌ وزش باد شدید،‌رعدوبرق و در برخی مناطق ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه در آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران،‌وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرامی حاکم است.

پنجشنبه در شمال غرب، شمال شرق، سواحل دریای خزر،‌ ارتفاعات رشته کوه البرز رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در استان‌های غربی کشور به ویژه در ساعات بعدازظهر وزش بادشدید پدیده غالب است. طی 2 روز آینده همچنان به برخی مناطق استان‌های غرب و جنوب غرب کشور گردوخاک کشور عراق منتقل خواهد شد. فردا و روز سه‌شنبه کاهش 5 تا 10 درجه‌ای دما در شمال شرق کشور روی می‌دهد.

پیش بینی هواشناسی

توصیف سامانه: افزایش میزان سرعت باد (شمال غربی - جنوب غربی)

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 1401/02/19

زمان پایان: سه‌شنبه 1401/02/20

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع مواج در ساحل و فراساحل بین 1.5 تا 2.5 متر

منطقه اثر:

دوشنبه 1401/02/19: شرق خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان.

سه‌شنبه 1401/02/20: شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای جنوب بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قایق های تفریحی و شناورهای سبک، اختلال در تردد شناورهای نیمه سنگین، خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و خسارت به تاسیسات دریایی.

پیش بینی هواشناسی

توصیه: ممنوعیت شنا، جمع آوری تورها و وسایل صیادی، اجتناب از تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتیاط تردد با شناورهای نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت

توصیف سامانه اول: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد پدیده تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه 1401/02/18: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان و اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان.

دوشنبه 1401/02/19: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان.

سه‌شنبه 1401/02/20: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و ارتفاعات و دامنه در گیلان و مازندران.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر بطور محلی، کاهش دید، احتمال آسیب به سازه‌های موقت

توصیه: احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و عدم سم پاشی در مزارع

توصیف سامانه دوم: افزایش شیو فشاری

نوع مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی ، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی

منطقه اثر:

یکشنبه 1401/02/18: مرکزی قم، اصفهان، فارس، یزد، البرز، تهران، سمنان.

دوشنبه 1401/02/19: سمنان، یزد، خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و احتمال آسیب به سازه های موقت.

توصیه: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب پذیر،استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمانهای نیمه کاره.

توصیف سامانه سوم: نفوذ گرد و غبار

نوع مخاطره: کاهش دید، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

شنبه 1401/02/17: کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، نیمه غربی هرمزگان و جنوب فارس.

یکشنبه 1401/02/18: خوزستان و بوشهر.

اثر مخاطره: افزایش شاخص آلودگی هوا، کاهش دید و احتمال خسارت به صنایع حساس به گردوغبار.

توصیه: احتیاط در تردد، عدم فعالیت گروه‌های حساس در فضای باز و مدیریت در نگهداری صنایع حساس.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران،رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید موقت، خیزش گردو خاک

منطقه اثر:

یکشنبه 1401/02/18: شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال اردبیل، خراسان شمالی، گلستان، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات شرق مازندران.

پیش بینی هواشناسی

دوشنبه 1401/02/19: خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه گلستان، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: اختلال در تردد جاده‌ای، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، احتیاط در تردد بین شهری و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48876k