پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/17 00:32
پیش بینی هواشناسی
کد خبر: 19676

پیش بینی هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در کشور | پیش بینی هواشناسی از بارش های رگباری در این استانها

پیش بینی هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داد و گفت: در اکثر استانها بارش باران خواهیم داشت.

پیش‌بینی هواشناسی آسمان برخی استانها را قسمتی ابری و غبار صبحگاهی ابری‌ دانست. پیش‌بینی هواشناسی استانها اعلام شد. پیش‌بینی هواشناسی کشور وضعیت هوای تعدادی از استان‌های کشور در هفدهم اردیبهشت‌ماه را اعلام کرد. جزئیات پیش‌بینی هواشناسی استانها را در ادامه بخوانید.

پیش بینی هواشناسی

در روز شنبه به جز استان ایلام و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال بوده و در بعضی ساعات سبب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود.

روز یکشنبه بارش در غرب و جنوب غرب کشور قطع می‌شود و در سایر مناطق کشور شرایط مشابه روز شنبه است.

روزهای دوشنبه تا چهارشنبه نیز در نوار شمالی کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی هواشناسی

در دو روز آینده همچنان در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور پدیده گرد و خاک را که از روی عراق به کشور منتقل شده خواهیم داشت.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور رخ خواهد داد.

دریای خزر تا روز یکشنبه و خلیج فارس و تنگه هرمز تا روز سه‌شنبه مواج هستند.

حقایقی از فصل بهار

فصل زیبای بهار که یکی از چهار فصل سال می باشد، با آب و هوایی معتدل پس از زمستانی سرد و تابستانی گرم قرار گرفته است. تعاریف مختلفی برای بهار وجود دارد اما استفاده بومی از این اصطلاح معمولا به عنوان شرایط آب و هوایی و بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم هر کشور متفاوت می باشد. یکی از نکات جالب کره زمین این است که وقتی ساکنان نیمکره شمالی فصل بهار را تجربه می کنند، کسانی که در نیمکره جنوبی قرار گرفته اند در فصل پاییز قرار دارند. در طول این فصل زیبا طول شب و روز به یکدیگر نزدیک شده و از این نظر نیز اعتدال خواهد داشت. با توجه به اینکه به تعطیلات نوروز باستانی نزدیک می شویم، الی گشت تصمیم دارد تا حقایقی از فصل بهار در فرهنگ دیگر کشورها که حتما برایتان جالب خواهد بود بیان کند پس با ما همراه باشید.

روز اول بهار به اعتدال بهاری (vernal equinox) شناخته می شود. اصطلاح ورنال (vernal) به معنی بهار و ایکونوکس (equinox) به معنی برابری شب می باشد.

تنها دو روز در بهار و پاییز وجود داشته که طول شب و روز یکسان می شود.

در روز اول بهار فردی که در قطب شمال ایستاده است خورشید را در سراسر افق مشاهده می کند که قرار است به مدت ۶ ماه بدون وقفه در آسمان باشد. از سوی دیگر فردی که در قطب جنوب قرار دارد در روز اول بهار خورشید را در سراسر افق مشاهده می کند اما این نشانی از شروع شش ماهه تاریکی می باشد.

شروع بهار همیشه به ۲۰ یا ۲۱ مارس منتهی می شود اما گاهی اوقات در تاریخ ۱۹ مارس نیز آغاز می گردد. به همین دلیل است که اعتدال خورشید همیشه در همان روز نبوده و بنابراین کره زمین همیشه به طور دقیق ۳۶۵ روز نمی باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3998gq