دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/09 08:32
آب و هوا
کد خبر: 19202

سامانه بارشی جدید در راه است | پیش بینی آب و هوا 9 اسفند

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز پنجشنبه و کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها خبر داد.

چند روزی است آب و هوا رنگ و بوی بهار گرفته. خصوصا آب و هوا در تهران بیشتر مشابه آب و هوا در فصل بهار است. پیش بینی می شود وضع آب و هوا در پایان هفته جاری کمی با کاهش دما همراه باشد.

بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، امروز در مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق بارش باران،‌ گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است، این شرایط سه‌شنبه در مناطق شرق و جنوب شرق ادامه خواهد داشت.

روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جوّ پایداری حاکم است و روز پنجشنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب،‌ ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی،‌ ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران،‌ گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه گستره سامانه بارشی افزایش می‌یابد و فعالیت آن علاوه بر مناطق ذکرشده در سواحل دریای خزر،‌ مرکز، شرق، شمال شرق و همچنین استان‌های بوشهر و فارس ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه به‌دلیل افزایش شیو فشاری و تغییر توده هوا روی کشور برای اکثر مناطق وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما 8 تا 10 درجه‌ای و جمعه کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز جمعه کاهش 6 تا 8 درجه‌ای گرما در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی شده است.

آسمان تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد و در شب صاف با احتمال غبار محلی پیش‌بینی شده است./ تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qakd