چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/01 14:07
واردات
کد خبر: 19033

ممنوعیت واردات مرغ و تخم مرغ به کویت

کویت واردات مرغ و تخم مرغ از کشورهایی از جمله ایران ممنوع اعلام کرد. علت این ممنوعیت واردات را آنفولانزای فوق حاد پرندگان اعلام کردند.

کویت واردات مرغ و تخم مرغ از کشورهایی من جمله ایران ممنوع اعلام کرد. علت ممنوعیت واردات را آنفولانزای فوق حاد پرندگان اعلام کرد. این ممنوعیت واردات شامل مرغ و تخم مرغ که بیش از 70 درجه سانتی گراد فراوری شده است نمیشود. البته این ممنوعیت واردات به صورت موقت میباشد.

ممنوعیت واردات مرغ و تخم‌مرغ به کویت/ سفارت کویت در ایران روشنگری کند

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ممنوعیت واردات مرغ و تخم مرغ به کویت خبر داد و اعلام کرد که نیاز است سفارت کویت در ایران روشنگری‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

امین اسدی ، با بیان اینکه کویت به صورت موقت واردات مرغ و تخم مرغ را از ایران، فرانسه، بلژیک، پاکستان، بلغارستان به کشورش ممنوع کرده و به صورت رسمی نیز این موضوع به ما ابلاغ شده است، گفت: علت ممنوعیت واردات انواع ماکیان گوشتی و تخم گذار و همچنین تخم مرغ شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عنوان شده است.

وی ادامه داد: البته این ممنوعیت شامل حال مرغ و تخم مرغی که در دمای بیش از ۷۰ درجه سانتی گراد فرآوری شده‌اند، ‌ نمی‌شود.سفارت کویت در ایران روشنگری‌هایی را در این زمینه داشته باشد، افزود: کشور ما از لحاظ کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نسبت به کشورهای دیگر در شرایط مطلوبی قرار دارد و آمار ابتلا و تلفات ناشی از این بیماری نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است و نیاز است که کویت علت این ممنوعیت را دقیقا مشخص کند.ایسنا

 


 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdzdd