سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/10/27 07:57
طلا
کد خبر: 18805

بالا رفتن نرخ طلا با تهدید تورمی | افزایش جذابیت خرید طلا در آمریکا

در سومین هفته سال 2022 میلادی قیمت طلا توانست عملکرد بسیار بهتری را نشان دهد.

به گزارش رصدورزشی:  در حال حاضر تورم ایالات متحده در بالاترین میزان خود از سال 1982 تا کنون قرار گرفته که طلا را برای سرمایه گذاری جذاب کرده است، علاقمندی به طلا به عنوان یک دارایی امن افزایش یافته و تهدید تورم در نهایت طلا را بالاتر می برد.

قیمت طلا در سومین هفته سال 2022 میلادی توانست عملکرد بسیار بهتری را نشان داده و بسیار بالاتر از 1800 دلار در عدد 1818 دلار بسته شد که در نتیجه آن احساسات مثبت را در بازار زنده کرده است.

طلا

تهدید تورم در نهایت طلا را بالاتر می برد زیرا سرمایه گذاران انتظار دارند فشارهای قیمتی به روند صعودی خود ادامه دهد. با این حال فدرال رزرو در تلاش است که بالا بردن نرخ بهره تورم را کنترل کند که باد مخالفی برای طلا محسوب می شود.

تورم ایالات متحده هم اکنون در بالاترین میزان خود طی سال 1982 تا به امروز در عدد 7 درصد قرار گرفته است که در نتیجه جذابیت طلا برای سرمایه گذاران به عنوان یک دارایی امن افزایش یافته و همچنین ریسک پذیری در بازار کاهش پیدا کرده است.

طلا

دو محرک بزرگ طلا در هفته پیش رو، دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه خواهند بود. دلار عقب نشینی کرده است و فضای تنفسی به طلا می دهد. همچنین بازده اوراق قرضه به تازگی صعود خود را متوقف کرده است.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد بازار در مصاحبه اس گفت که انتظار ندارد این فلز گرانبها بتواند بار دیگر به اوج های گذشته خود باز گردد اما شرایط کنونی آن بسیار خوبی بوده و می تواند صعود بیشتری را تجربه کند.

طلا

هم اکنون ارزش شاخص دلار آمریکا برای طلا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از عواملی که می تواند بر روی دلار آمریکا تاثیر بگذارد، قدرت یورو به عنوان یک ارز بسیار مهم در برابر طلا می باشد.

همچنین فدرال رزرو نیز ابراز داشته است که قصد دارد نرخ بهره را به آرامی افزایش دهد که فضا را برای قیمت طلا مساعد می سازد. طلا هم اکنون مقاومت 1830 دلار را رو به روی خود دارد و عبور از آن می تواند قیمت این فلز ارزشمند را در محدوده 1830 تا 1850 دلار قرار دهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2aypzg