پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/23 15:58
وضعیت آب و هوا
کد خبر: 18309

آخرین پیش بینی وضعیت آب و هوا برای چهار شنبه | وضعیت آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 24 آذر 1400 | وضعیت آب و هوا در ۱۹ استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوا در ۱۹ مرکز استان گفت: روز آینده زاهدان و بیرجند با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

وضعیت آب و هوای کشور برای آخر هفته به شرح زیر است. وضعیت آب و هوای کشور در طی روزهای آینده کاهش پیدا می‌کند. با ورود سامانه جدید و بارشی وضعیت آب و هوای کشور دچار تغییر می‌شود و کاهش دما تا ۱۰ درجه در برخی نقاط کشور را شاهد خواهیم بود. معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوا در 19 مرکز استان گفت: روز آینده زاهدان و بیرجند با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

وضعیت آب و هوا برای فردا چهارشنبه 24 آذر 1400

 

هشدار آلودگی شدید هوا در ۳ کلان‌شهر معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در 19 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، گفت: روز آینده زاهدان و بیرجند با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در سه روز آینده در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است که کماکان موجب انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در مناطق صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به آلودگی هوا در شهرهای تهران، اصفهان و کرج گفت: روز جمعه ۲۶ آذر سکون نسبی جو همراه با افزایش غلظت‌ آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در این سه شهر بزرگ خواهیم داشت و در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده‌، افزایش شاخص کیفیت هوا تا اندازه ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق صنعتی و پرتردد احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: توصیه می‌شود پرهیز از هر گونه رفت و آمد غیرضروری در سطح شهرها در دستورکار باشد و فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز انجام نشود و مصرف سوخت‌های فسیلی مدیریت شود.

ضیائیان اظهار داشت: امروز در شرق اردبیل، شمال خراسان رضوی و گیلان ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد داریم، همچنین امروز و فردا در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و خیزش گردو خاک ادامه دارد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بعد از ظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه در غرب سواحل خزر و اردبیل وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران خواهیم داشت

وی افزود: روز شنبه ضمن تقویت سامانه بارشی در دامنه زاگرس، بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت و از اواخر وقت پنجشنبه تا شنبه ۲۷ آذر خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ و ۴ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر و زاهدان و بیرجند با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان خواهند بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده در ۱۹ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

وضعیت آب و هوا

وضعیت قرمز ۲۲ ایستگاه کیفیت هوای پایتخت

در حالی کیفیت هم‌اکنون هوای پایتخت ۱۴۵ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است که کیفیت هوا در۲۲ ایستگاه در شرایط قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، سوهانک (منطقه ۱)، شریف (منطقه ۲)، شهرداری منطقه ۲، پاسداران (منطقه ۳)، دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴)، دانشگاه تهران (منطقه ۶)، تربیت مدرس (منطقه ۶)، ستاد بحران (منطقه ۷)، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۱، پارک رازی (منطقه ۱۱)، میدان امام خمینی (منطقه ۱۲)، پیروزی (منطقه ۱۳)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، شهرداری منطقه ۱۵، پارک سلامت (منطقه ۱۷)، پارک قائم (منطقه ۱۸)، شادآباد (منطقه ۱۸)، شهرداری منطقه ۱۹، شهرداری منطقه ۲۰ و شهرداری منطقه ۲۱ در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار دارد.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱)، پونک، شهرداری منطقه ۴، گلبرگ (منطقه ۸)، مسعودیه (منطقه ۱۵)، فرمانداری شهر ری (منطقه ۲۰)، شهرداری منطقه ۲۲ و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۷۵ آلوده‌ترین ایستگاه تهران بوده است.

لازم به ذکر است کیفیت هوا تنها در ایستگاه ژئوفیزیک (منطقه ۶) در شرایط قابل قبول است.

همچنین در ایستگاه‌های میدان فتح (منطقه ۹)، اتوبان شهید محلاتی (منطقه ۱۴) و شهرداری منطقه ۱۶ ذرات معلق کمتر از۲.۵ میکرون به عنوان آلاینده شاخص هوای پایتخت ثبت نشده است.

در ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱) و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) نیتروژن دی اکسید آلاینده شاخص است. نیتروژن دی‌اکسید (NO ۲) از آلاینده‌های ناشی از احتراق سوخت در وسایل نقلیه موتوری، نیروگاه‌های زغال سنگ، نفت و گاز، بویلر‌های صنعتی و سوزاندن زباله است.

سازمان هواشناسی در ایین شرایط جوی نسبت به مدیریت جهت کاهش تردد خودرو‌ها و کنترل فعالیت واحد‌های صنعتی، تاکید برعدم تردد برای تمام گروه‌های سنی و اجتناب از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌کند.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول (سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم برای همه گروه‌ها»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

گردآوری از فرارو و ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdwen