پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/20 13:59
بیت کوین
کد خبر: 18257

هشدار به سرمایه گذاران بیت کوین | افت بیت‌کوین به زیر کانال 50 هزار دلاری

ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر 2.24 تریلیون دلار است که 5.55 درصد افت را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

بیت کوین در بین ارزهای دیجیتال بسیار محبوب است. سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال نسبت به بیت کوین دیدگاه مثبتی دارند. بیت کوین در دو سال اخیر با جهش قیمتی بالایی داشته است. بیت کوین را پادشاه ارزهای دیجیتال می نامند و آینده خوبی را برای آن پیش بینی می کنند. بیت کوین در مسیر رشد قرار دارد و این موضوع، خوشحالی سرمایه گذاران این ارز را به دنبال دارد.

بیت کوین

افت بیت‌کوین به زیر کانال ۵۰هزار دلاری

در ساعات نخست معاملات روز جمعه، رمزارزها در محدوده قرمز قرار دارند. 

ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۲.۲۴تریلیون دلار است که ۵.۵۵درصد افت را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد. 

با این حال، حجم کل معاملات در طول ۲۴ساعت گذشته ۱.۶۲درصد افزایش یافته و به ۱۰۴.۹۶میلیارد دلار رسیده است. 

بیت‌کوین با افت بیش از ۴درصد به قیمت ۴۷هزار و ۹۱۹دلار و اتریوم با سقوط بیش از ۷درصد به قیمت ۴هزار و ۶۹دلار معامله می‌شود. 

سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو، ریپل و کاردانو نیز در محدوده منفی قرار دارند.

به نظر می‌رسد عرضه در بازار رمزارزها کمی کاهش یافته و بیت‌کوین به محدوده ۵۸ هزار دلار رسیده و اتریوم در قیمت ۴۳۰۰ دلار معامله می‌شود. این در حالی است که اتریوم در ۱۹ نوامبر یعنی در روز جمعه به زیر ۴۰۰۰ دلار ریزش کرده بود. برخی از داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهند که احتمالا اتریوم به زودی یک حرکت صعودی در پیش دارد.

«امیرحسین نام‌آور» کارشناس بازارهای مالی عقیده دارد کف قیمت بیت‌کوین ۵۰ هزار دلار است و اصلا امکان ندارد بیت‌کوین از این محدوده ریزش کند.

تحلیلگران خارجی عقیده دارند بازار به زودی آخرین موج صعودی خود را شروع می‌کنند و ارزهای متاورسی و ارزهایی که محصول نهایی عرضه می‌کنند می‌توانند پیشتاز بازار رمزارزها باشند.

آلت‌کوین شرپا، تحلیلگر بازارهای مالی عقیده دارد احتمالا به زودی ریپل رشد خوبی می‌کند. این ارز یک کانال رنج بین محدوده قیمتی یک دلار و ۱/۳۰ دلار دارد که کارشناسان عقیده دارند سقف این کانال به زودی شکسته می‌شود.

قیمت بیت کوین تا پایان ۱۴۰۰ چقدر می شود؟

شروع معاملات بیت کوین به سال 2013 و با قیمتی حدود 13.5 برمی‌گردد. بعد از یک رالی کوتاه، قیمت بیت کوین در اوایل آوریل به سطحی بالاتر از 220 دلار رسید. این قیمت خیلی دوام نداشت و در اواسط سال 2013 قیمت بیت کوین تا 70 دلار اصلاح داشت. در ماه‌های اکتبر و نوامبر سال 2013 روند صعودی قیمت بیت کوین آغاز شد و به قیمت 100 دلار در اوایل اکتبر و 195 دلار در اواخر این ماه رسید. بر خلاف تصور همگان، در ماه نوامبر قیمت این رمزارز از چیزی حدود 200 دلار در اول ماه، به 1075 دلار در اواخر ماه رسید. این افزایش قیمت ناگهانی به دلیل اضافه شدن تعداد صرافی‌ها و ماینرهای چینی به این حوزه بود.

بعد از آن احساسات بر بازار غلبه کرد و ماه دسامبر قیمت با اصلاح 29 درصدی به چیزی حدود 760 دلار رسید. علی‌رغم به وجود آمدن یک پایداری نسبی در محدوده 920 دلار در ژانویه 2014 یک اصلاح قیمتی تا 850 دلار در هفته اول ماه فوریه اتفاق افتاد، اما این پایان ماجرا نبود و هفته بعد از آن، قیمت بیت کوین یک ریزش 32 درصدی را تجربه کرد و تا قیمت 580 دلار کاهش داشت.

این ریزش تاریخی باعث شد که امید افراد بسیاری نسبت به تغییر روند ریزشی و آینده بیت کوین از بین برود. در اواسط ژولای 2014 بیت کوین با قیمتی حدود 600 دلار معامله می‌شد و این ریزش تا 315 دلار در اوایل سال 2015 ادامه داشت. قیمت بیت کوین در این سال به یک ثبات نسبی رسید و تا پایان سال 2015 در محدوده قیمتی حدود 360 دلار معامله می‌شد. در اوایل سال 2017 قیمت بیت کوین توانست از سطح قیمتی 1000 دلار عبور کند.

بعد از آن با افزایش اعتماد و اطمینان سرمایه‌گذاران قبلی و با ورود سرمایه‌گذاران جدید قیمت این رمزارز در اکتبر 2017 به قیمت 5000 دلار رسید و تا رسیدن به قیمت 10 هزار دلار در ماه نوامبر ادامه داشت. در دسامبر 2017 قیمت بیت کوین سقف جدید 19.783 دلار را تجربه کرد و هم‌زمان با این افزایش قیمت، صحبت‌های مربوط به حباب قیمتی بیت کوین آغاز شد. این افزایش قیمت ادامه‌دار نبود و تا حدود 3500 دلار در آوریل 2018 اصلاح و ریزش داشت. قیمت بیت کوین در اواخر 2019 به محدوده 7000 دلار رسید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdwb5