پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/17 15:20
سالار عقیلی | همسر سالار عقیلی | بیوگرافی سالار عقیلی
کد خبر: 18199

مجری معروف خواننده شد | سالار عقیلی از استعداد مجری معروف شگفت زده شد + فیلم

سالار عقیلی از استعداد مجری معروف شگفت زده شد.

سالار عقیلی به خبر کذب مهاجرتش به اسپانیا واکنش نشان داد.بعد از محمد معتمدی سالار عقیلی هم شایعه مهاجرتش را تکذیب کرد. بهمن بابازاده خبرنگار فعال حوزه موسیقی از مهاجرت سالار عقیلی به اسپانیا خبر داد. بهمن بابازاده نوشت: رکورداران خواندن برای ایران دیگر در کشورشان زندگی نمی کند. سالار عقیلی مدتهاست که با خانواده در اسپانیا اقامت دارد.

بیوگرافی سالار عقیلی

نام: سالار عقیلی

نام اصلی: میر سالار مسلمی عقیلی

تاریخ تولد:1356/9/11

محل تولد:تهران

تحصیلات:کارشناسی رشتهٔ بازیگری تئاتر

همسر:حریر شریعت زاده

فرزند:یک پسر به نام ماهور

سالار عقیلی

زندگینامه سالار عقیلی

سالار عقیلی در 11 آذر ماه سال 1356 در تهران متولد شد. سالار عقیلی از 8 سالگی فراگیری موسیقی را با نوازندگی سازهای مختلف آغاز کرد.

خانواده

برادر و مادرش علاقه مند به موسیقی و مشوق او بودند و پدرش که وکیل دادگستری بود بیش تر متمایل به پیشرفت تحصیلی او بود. او به هنرستان موسیقی رفت و از همان جا تصمیم به یادگیری آواز گرفت. او در طی بیش از 5 سال نزد صدیق تعریف به فراگیری آواز پرداخت.

گروه راز و نیاز سالار عقیلی

هم اکنون عقیلی افزون بر اجرا و ضبط آثار موسیقی به تدریس موسیقی در آموزشگاه خود و در هنرستان موسیقی مشغول است. او همچنین گروه راز و نیاز را تشکیل داد. اعضای این گروه عبارتند از سالار عقیلی، حریر شریعت زاده، حامد فکوری، مهدی باقری، آرش فرهنگ فر و شهرام غلامی. او به همراه این گروه کنسرت های بسیاری در داخل و خارج از کشور اجرا کرده است.

رکورد کنسرت سالار عقیلی و همسرش در آمریکا و کانادا

سالار عقیلی با 21 کنسرت در تور آمریکا و کانادا رکورد اجرای تور کنسرت را شکست.

سالار عقیلی

آغاز فعالیت حرفه ای تا ماجرای ازدواج سالار عقیلی

در جشنوارهٔ موسیقی فجر سال 1375، سالار عقیلی جوانی 18–17 ساله، برای نخستین بار به روی صحنه آمد و موجب حیرت تماشاچیان شد. حریر شریعت زاده نیز در آن کنسرت حاضر بوده است و به سبب تسلط بر آوازهای ایرانی، با شنیدن صدای سالار عقیلی به استعداد وی پی می برد. پس از اتمام برنامه در رابطه با آوازهای ایرانی به صحبت می نشینند و همین امر موجب همکاری های بعدی و در نهایت ازدواج این دو هنرمند منجر می شود. حاصل این ازدواج پسری به نام ماهور میباشد.

آغاز فعالیت حرفه ای تا ماجرای ازدواج سالار عقیلی

در جشنوارهٔ موسیقی فجر سال 1375، سالار عقیلی جوانی 18–17 ساله، برای نخستین بار به روی صحنه آمد و موجب حیرت تماشاچیان شد. حریر شریعت زاده نیز در آن کنسرت حاضر بوده است و به سبب تسلط بر آوازهای ایرانی، با شنیدن صدای سالار عقیلی به استعداد وی پی می برد. پس از اتمام برنامه در رابطه با آوازهای ایرانی به صحبت می نشینند و همین امر موجب همکاری های بعدی و در نهایت ازدواج این دو هنرمند منجر می شود. حاصل این ازدواج پسری به نام ماهور میباشد.

سالار عقیلی که برای اجرای کنسرت به لندن سفر کرده بود در بهمن ماه 94 در استودیوی تلویزیون من وتو حاضر شد و در یکی از برنامه های این شبکه ماهواره ای به گفت وگو نشست. حضور او در این برنامه با واکنش منفی رسانه های محافظه کار در ایران روبه رو شد و حمیدرضا نوربخش، مدیر سی ویکمین دوره جشنواره موسیقی فجر گفت که بر اساس تصمیم شورای نظارت جشنواره فجر به همین دلیل از جدول این دوره از جشنواره حذف خواهد شد.

سالار عقیلی

مدتی بعد «حمیدرضا نوربخش»، مدیر سی ویکمین جشنواره ی موسیقی فجر- ضمن اعلام خبر بازگشت سالار عقیلی به جشنواره فجر گفت:«بعد از حواشی به وجود آمده درباره ی این خواننده، کمیته ی نظارت بر جشنواره اعلام کرد که شرایط برای حضور ایشان در جشنواره فراهم نیست؛ اما با توجه به اینکه او خواننده ی شناخته شده ای است و در این مدت خدمات بسیاری نیز انجام داده است، من و دیگر مسوؤلان جشنواره تمامی تلاش خود را انجام دادیم تا ایشان به جدول جشنواره بازگردند و با توجه به هم زمانی نشست آغاز بلیت فروشی جشنواره با این اتفاق و اعلام کمیته ی نظارت به ستاد جشنواره مبنی بر عدم حضور ایشان، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این خصوص، ناگزیر به اعلام آن شدیم؛ من به عنوان مدیر جشنواره درباره ی حضور تمامی هنرمندان، نیازمند تایید مراجع ذی صلاح هستم و کلیه ی هنرمندانی که در جدول امسال نامشان مشاهده می شود، تمامی مراحل قانونی را پشت سر گذاشته و حضورشان به تایید مسوؤلان مربوطه رسیده است؛ با این همه ما در تمام این مدت مشغول رایزنی برای حل این مشکل بودیم و خوشبختانه با درایت مسوؤلان فرهنگی این مساله به بهترین شکل حل شد.

سالار عقیلی

ترانه شناسی سالار عقیلی

1380 - عشق ماند (ساخته ارشد تهماسبی با اجرای گروه نوروز)

1382 - سایه های سبز (ساخته ارشد تهماسبی)

1385 - دریای بی پایان (ساخته سعید فرجپوری با اجرای گروه دستان)

1386 - سعدی نامه (ساخته ارشد تهماسبی با اجرای گروه دستان)

1387 - به نام گل سرخ (ساخته حمید متبسم با اجرای گروه دستان)

1388 - مایه ناز

1388 - عاشقی

1388 - هوای آفتاب

1388 - سالار خوانی ها

1389 - عشق دیرین

1389 - باده نوشین (آهنگ سازی هوشنگ فراهانی)

1389 - یاد باد

1390 - سبوی تشنه

1390 - یار و دیار

1391 - نغمه همرازان

1391 - می تراود مهتاب (آهنگ سازی کیوان ساکت و تنبک حسین رعنائی)

1392 - به سپیدی صلح

1392 - یار مست (آهنگ سازی مجید مولانیا با اجرای گروه موسیقی سور)

1392 - به یاد من باش

1393 -به نام وطن

1393 -ساقی بهار(آلبوم)

1393 -زمزمه (آلبوم)

1393 -فصل عاشقی

1394 -آیین فرزانگی (آهنگسازی پویا سرایی براساس ملودی پیروز ارجمند)

1394. معمای شاه آهنگسازی بابک زرین

1394. قصه باران با آهنگسازی امین بیات

1395 ازتنهایی گریه مکن

1395- معمای شاه (ترانه سرا:افشین یداللهی)

1395- قافله سالار عشق، با آهنگسازی مازیار شاهی در سوگ محمدرضا لطفی

1395- چرخ و فلک

1395- از جان و از دل

1395- تو کیستی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488ava