شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/16 11:59
آب و هوا / پیش بینی وضعیت آب و هوا
کد خبر: 18178

آخرین پیش بینی وضعیت آب و هوا برای چهار شنبه | آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 16 آذر 1400

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا 16 آذر ۱۴۰۰ نشان می‌دهد آسمان تهران آفتابی خواهد بود. حداکثر دما 13 درجه است و برای شاخص آلودگی هوا نیز وضعیت زرد پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای جو پایدار دارد. سامانه بارشی جدید که یکشنبه وارد کشور شده بود و آب و هوای کشور را دچار تغییر کرد از کشور خارج شده است. از امشب با ورود نفوذ سامانه بارشی، از اواخر وقت امروز با گذر امواج تراز میانی جو در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش باران گاهی همراه با وزش باد و رعدوبرق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود و در سلیر شهر ها آب و هوای آرام در سطح کشور خواهیم داشت. آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 16 آذر 1400 آفتابی خواهد بود، همچنین بیشترین دمای تهران 14 درجه و کمترین دمای آن 5 درجه خواهد بود.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور جو پایدار و در مناطق صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی شده است.

از اواخر وقت امروز با گذر امواج تراز میانی جو در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش باران گاهی همراه با وزش باد و رعدوبرق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 16 آذر 1400

طبق پیش بینی‌های هواشناسی امروز آسمان تهران ابری حداکثر و حداقل دما در تهران ۱۴ و ۵ درجه است.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۱۷ آذر ۱۴۰۰ نشان می‌دهد آسمان تهران آفتابی خواهد بود. حداکثر دما ۱۳ درجه است و برای شاخص آلودگی هوا نیز در وضعیت زرد پیش‌بینی می‌شود. هوای امروز تهران برای گروه های حساس ناسالم است.

پیش‌بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (۱۷ آذر ماه) آفتابی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۱۸ آذرماه) تا حدودی آفتابی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و برای روز جمعه (۱۹ آذرماه) با حداقل دمای ۶ درجه و با حداکثر دمای ۱۷ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

میانگین ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوا تا ساعت ۸ صبح، با شاخص ۱۴۹ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. به این افراد توصیه می‌شود از فعالیت و تردد در فضای باز خودداری کنند. این هفتمین روز ناسالم تهران در امسال است.

همچنین رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرده است امروز(۱۶آذر) و فردا (۱۷آذر) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

آلودگی هوا این روز‌ها موجی جدید را در کلانشهر‌های کشور ایجاد کرده است. رنگ آلودگی هوا نیز در تهران شبیه گرد و غبار است، اما این رنگ ناشی از تجمع و غلظت اکسید‌های نیتروژنی است که در جو باز تولید شده و به شکل موجود دیده می‌شوند.

پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز حاکی از آن است که صبح امروز (۱۶ آذرماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد و باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش پیدا خواهد کرد و می‌تواند باعث کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات بعدازظهر شود.

با استمرار شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت انتظار می‌رود که در بیشتر مناطق پرتردد از غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کاسته شود و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (۱۷ آذر ماه) از تجمع ذرات معلق جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول باقی می‌ماند. تداوم این شرایط جوی طی روز باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن می‌تواند در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا شود.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی فردا (۱۷ آذر ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

توصیف سامانه: پایداری هوا

زمان شروع: صبح یکشنبه 1400/09/14

زمان پایان: ظهر پنجشنبه 1400/09/18

نوع مخاطره: سکون نسبی در جو، همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

یکشنبه 1400/09/14: تهران، کرج، اصفهان، تبریز، اراک.

سه‌شنبه 1400/09/16: تبریز، ارومیه، تهران، کرج، اراک، اصفهان.

چهارشنبه 1400/09/17: تهران، کرج، اصفهان، اراک، مشهد.

پنجشنبه 1400/09/18: تهران، کرج، اصفهان و مشهد.

اثر مخاطره: در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق صنعتی و پرتردد، احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای تمام گروه‌ها به‌ویژه از بعدازظهر روز سه‌شنبه تا روز پنجشنبه.

توصیه: پرهیز از ترددهای غیرضروری به مناطق پرتردد، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bynj9