چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/29 09:02
قتل خواهر | قتل خواهر توسط برادر
کد خبر: 18400

قتل خواهر توسط برادر سنگدل | پایان خشم برادر با قتل خواهر

پسر جوانی که به‌دنبال اختلاف خانوادگی دست به قتل خواهرش زده بود صبح دیروز در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز پای میز محاکمه ایستاد.

قتل خواهر توسط برادر سنگدل اتفاق افتاد.پایان خشم برادر با قتل خواهر رقم خورد. برادر عصبانی که دیگر از اعتیاد خواهرش طاقتش تمام شده بود دست به قتل خواهر جوان خود زد. ماجرای قتل خواهر توسط برادر سنگدل را در ادامه می توانید بخوانید.

پسر جوانی که به‌دنبال اختلاف خانوادگی دست به قتل خواهرش زده بود صبح دیروز در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز پای میز محاکمه ایستاد.

رسیدگی به این پرونده جنایی از 19 فروردین پارسال درپی اعلام گزارش مرگ مشکوک دختر جوانی به نام سارا در چهار باغ کرج به پلیس آگاهی استان البرز شروع شد.

در این میان کارآگاهان با شناسایی خانواده مقتول به تحقیق از آنها پرداختند.

به‌دنبال تناقض‌گویی‌های اعضای خانواده و آثار جراحتی که روی صورت برادر مقتول بود ظن پلیس به اینکه جنایتی خانوادگی رخ داده است بیشتر شد.

برادر مقتول که بنیامین نام داشت و 27 ساله بود در ادامه بازجویی‌های جنایی سرانجام لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایتش برداشت.

وی در اعتراف‌هایش گفت: چند وقتی بود که خواهرم معتاد شده بود و بعد از ترک خانواده در خانه مجردی زندگی می‌کرد پدرم بشدت از او عصبی شده بود هرچقدر تلاش کردیم خواهرم سر به راه شود نشد آنقدر بحث و مشاجره در خانواده بر سر این موضوع زیاد شده بود که من دیگر نمی‌دانستم چه کار کنم تا اینکه رفتم سراغ خواهرم و با او درگیر شدم بعد او را با دستانم خفه کردم. بعد به خانه پدرم برگشتم و موضوع را گفتم و تصمیم گرفتیم این جنایت را مخفی کنیم.

این متهم پس از اعتراف، به اتهام قتل عمد به دادسرا منتقل شد پس از تکمیل پرونده چون پدر و مادر مقتول اعلام شکایت نکردند متهم با قید ضمانت آزاد بود.

در بررسی سوابق متهم مشخص شد او مدتی قبل به اتهام سرقت محکوم به زندان شده بود که در زمان آزادی مشروط مرتکب این جنایت شد.

این پرونده قتل سرانجام صبح دیروز روی میز قضات شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز قرار گرفت.

در ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان متن کیفرخواست را خواند سپس پدرو مادر مقتول بار دیگر گفتند از پسرشان شکایتی ندارند.

 متهم نیز در حالی که اظهار ندامت و پشیمانی می‌کرد گفت: رفتار خواهرم باعث عذاب همه ما شده بود من دیگر از جرو بحث‌های مدام بر سر خواهرم خسته شده بودم هروقت خانه بودم پدرو مادرم بر سر این ماجرا باهم مشاجره داشتند خواهرم هم قصد نداشت اعتیادش را کنار بگذارد این مسأله مرا بشدت آزار می‌داد تا اینکه آن اتفاق تلخ افتاد.

پس از پایان اظهارات متهم رئیس دادگاه ختم جلسه را اعلام کرد و بدین ترتیب قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

در ادامه به حوادث دیگری که رخ داده است می پردازیم:

10 سال حبس مجازات قاضی قلابی

قاضی قلابی که به اتهام فریب و سوء‌استفاده از زنان، کلاهبرداری، جعل سند و وعده اعطای وام محاکمه شده بود به 10 سال حبس و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل قم، حجت‌الاسلام حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم در تشریح این خبر گفت: کلاهبرداری به مبلغ ۱۰۷ میلیون تومان، غصب عنوان قاضی دادگاه، جعل سند، استفاده از کارت جعلی قوه قضاییه، تشویق به فساد و فحشا و فراهم کردن موجبات آن از عناوین اتهامی این متهم با نام مستعار سید محمد مهدی خوانساری در قم است.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری این متهم پس از شکایت‌های متعدد و رصد اطلاعاتی ضابطان حفاظت اطلاعات [قوه قضائیه] اظهار داشت: با وصول شکایت‌های مردمی و بازداشت متهم، تکمیل تحقیق‌ها و بازجویی از متهم و رسیدگی به شکایت‌ها، پرونده در دستور کار کارکنان حفاظت و شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قم قرار گرفت و دستور قضایی انتشار چهره متهم در رسانه‌ها برای شناسایی دیگر شاکیان صادر شد.

این مقام قضایی در تبیین اقدام‌های متقلبانه متهم بیان داشت: متهم با معرفی خود به‌عنوان قاضی دادگاه و استفاده از کارت جعلی قوه قضاییه و با مانور متقلبانه و دادن وعده‌های واهی دریافت وام از بنیاد شهید اقدام به اغفال و فریب شاکیان و گرفتن مدارک هویتی و چک و سفته از شاکیان می‌کرد و مدعی بود که باید در ابتدا مبلغی به حساب وی واریز نمایند تا بتوانند وام را دریافت کنند و از این طریق مبالغ متعددی را از ۱۴ نفر از شاکیان دریافت کرده است.حجت‌الاسلام غریب با بیان اینکه این متهم ،۱۲ شاکی در اتهام تشویق به فساد و فحشا داشته است، گفت: این قاضی جعلی همچنین با وعده‌های واهی اقدام به تشویق زنان متعددی برای گرفتن طلاق از شوهرانشان با هدف برقراری رابطه با خود به بهانه ازدواج کرده است.

دادستان قم رد مال مبالغ کلاهبرداری شده به شاکیان، پرداخت جزای نقدی به میزان مبلغ کلاهبرداری شده در حق دولت، تحمل ۱۰ سال حبس و ۲ سال انفصال از خدمات دولتی را از مجازات‌های مندرج در حکم صادره دادگاه برای این متهم برشمرد.

همچنین بر ضرورت هوشیاری شهروندان در زمینه جعل عناوین مقام‌ها و مشاغل دولتی و سوء‌استفاده از باورها و احساسات مذهبی افراد تأکید کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را برای پیگیری‌های قضایی به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به شماره ۱۵۸۰ گزارش نمایند.

منبع: ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45a7b9