پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/11 10:09
استقلال و پرسپولیس | بازی استقلال و پرسپولیس
کد خبر: 17962

عجیب‌ترین اتفاق قبل از بازی استقلال و پرسپولیس | شک به طرفداران استقلال و پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس اعلام کرده یحیی گل محمدی فقط در سازمان لیگ پاسخگوی سوالات خبرنگاران قبل از بازی استقلال و پرسپولیس خواهد بود.

تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس از تیم‌های محبوب باشگاهی ایران است. تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم خواهند رفت. تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس برای هفتمین بار در آذرماه به مصاف هم بروند؛ دیداری که همیشه حساسیت بالایی دارد. اما اتفاقی عجیب برای بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس افتاد، باشگاه پرسپولیس اعلام کرده یحیی گل محمدی فقط در سازمان لیگ پاسخگوی سوالات خبرنگاران قبل از بازی استقلال و پرسپولیس خواهد بود.

پرسپولیس و استقلال

این در حالی است که باشگاه استقلال که میزبان دربی شنبه است، می‌خواهد کنفرانس‌ مطبوعاتی را خودش در هتل اسپیناس واقع در بلوار کشاورز برگزار کند و اعلام شده که فرهاد مجیدی ظهر فردا راهی این هتل خواهد شد.

در واقع پیرو اختلافات قبلی استقلال با سازمان لیگ، مجیدی در نقطه ای از تهران پاسخگوی خبرنگاران است و یحیی گل محمدی در نقطه ای دیگر و در میدان شیخ بهایی به مقابل خبرنگاران می نشیند.

این در حالی است که مدیران دو باشگاه هم به شدت با هم درگیر شدند و بعد از مصاحبه سردار آجورلو مبنی بر سیاسی بودن قهرمانیهای رقیب، مجید صدری هم جواب تندی به او داد.بهرحال تا حالا سابقه نداشته که کنفرانس‌های مطبوعاتی دو مربی قبل از دربی در دو نقطه مختلف شهر برگزار شود اما انگار باید منتظر وقوع این اتفاق عجیب در ظهر جمعه باشیم.

سرخابی‌های پایتخت باید برای هفتمین بار در آذرماه به مصاف هم بروند؛ دیداری که همیشه حساسیت بالایی دارد.

پرسپولیس و استقلال

هفتمین بازی بین استقلال و پرسپولیس در آذرماه

استقلال بهترین پرسپولیس بیشترین؛ این شما و این هفتمین شهرآورد آذرماهی

شهرآورد نود و هفتم در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز شنبه سیزدهم آذرماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

این هفتمین تقابل استقلال و پرسپولیس در نهمین ماه سال یعنی آذرماه است. در ۶ رویارویی قبلی سرخپوشان بردهای بیشتری را کسب کرده‌اند(چهار برد) اما بهترین برد برای استقلال است(۳-۰).

در این ۶ دیدار به جز چهار برد پرسپولیس، یک تساوی و یک پیروزی هم برای استقلال ثبت شده است. هیچکدام از این مصاف‌ها بدون گل نشده و حداقل یک گل و حداکثر سه گل داشته است. پرتکرارترین نتیجه ۲-۱ بوده(سه بار) و از آخرین جدال حدود هفت سال می‌گذرد.

صفر ایرانپاک با به ثمر رساندن سه گل بهترین گلزن آذرماهی شهرآورد است. در مجموع ۱۵ گل رد و بدل شده هشت گل برای تیم قرمزپوش و هفت گل برای تیم آبی‌پوش بوده است. بهترین برد هم نصیب استقلال شد که توانست در دربی شماره ۷۴ با نتیجه سه بر صفر رقیب سنتی خود را با درخشش مجتبی جباری از پیش رو بردارد.

اولین جدال آذرماهی در سال ۱۳۵۲ بود و آخرین پیکار در سال ۱۳۹۳ به انجام رسید. شروع ماجرا با تساوی یک بر یک بود و پایان داستان به برتری ۲ بر یک پرسپولیس انجامید. این اولین تقابل ۲ تیم در روز سیزدهم آذرماه است.

غلامحسین مظلومی مرد ویژه آذرماه است. او در دربی دومِ آذرماه(۲۷ آذر ۱۳۵۳) زننده تک گل استقلال بود و در شهرآورد شماره ۸۰ در فقدان از دست رفتنش استقلالی‌ها با لباس یکدست مشکی وارد میدان شدند.

از بین بازیکنان حاضر در ۲ تیم تنها امید عالیشاه سابقه گلزنی دارد. او در دربی شماره ۸۰ که در سال ۱۳۹۳ برگزار شد زننده یکی از ۲ گل تیمش به محسن فروزان بود.

در ادامه نتایج آذرماهی ۲ تیم را در کنار گلزنان مشاهده می‌کنید:

دربی شماره ۱۴: ۱۸ آذر ۱۳۵۲: استقلال ۱-۱ پرسپولیس: جباری/بهزادی

دربی شماره ۱۶: ۲۷ آذر ۱۳۵۳: پرسپولیس ۲-۱ استقلال: ایرانپاک، حاج رحیمی‌پور/ غ مظلومی

دربی شماره ۲۲: ۱۸ آذر ۱۳۵۶: پرسپولیس ۲-۱ استقلال: ایرانپاک(۲)/ روشن

دربی شماره ۳۲: ۱۷ آذر ۱۳۶۸: استقلال ۰-۱ پرسپولیس: عابدیان

دربی شماره ۷۴: ۱۸ آذر ۱۳۹۰: پرسپولیس ۰-۳ استقلال: جباری(۲) و شریفات

دربی شماره ۸۰: ۲ آذر ۱۳۹۳: استقلال ۱-۲ پرسپولیس: شهباززاده/ نوری و عالیشاه

استقلال و پرسپولیس

رده بندی استقلال و پرسپولیس

بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۲۰ مهر) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران همچنان با ۱۶۳۵ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی پیشین در رتبه سوم قاره کهن ایستاده است. تیم یحیی گل محمدی در سطح جهانی نیز در مقایسه با رده بندی قبلی ۲ پله صعود کرده و در رتبه ۸۴ جهان قرار گرفته است.

تیم فوتبال استقلال با ۱۵۲۶ امتیاز و بدون تغییر مانند هفته گذشته در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران قرار دارد. تیم فرهاد مجیدی در قاره آسیا نیز همچنان در رتبه دوازدهم است و در سطح جهانی با ۴ پله سقوط نسبت به هفته قبل در رده ۲۳۴ جای گرفته است.

تیم فوتبال سپاهان با ۱۵۲۰ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی، سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی در رتبه ۱۴ آسیا قرار دارد. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی در مقایسه با هفته گذشته با یک پله سقوط در رتبه ۲۴۸ قرار گرفته اند.

در این رده بندی تیم‌های تراکتور، فولاد، شهر خودرو و صنعت نفت آبادان به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفتم فوتبال ایران جای گرفته‌اند.

گردآوری از ایرنا و خبر ورزشی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n9lqk