پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/01 08:43
غزل شاکری | آهنگ غزل شاکری
کد خبر: 17645

رقص غزل شاکری در کنار نوازندگان خیابانی + فیلم

غزل شاکری بازیگر سینما و تلویزیون فیلمی از قدم زدنش در خیابان به اشتراک گذاشت.

غزل شاکری فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی طراحی صنعتی است. غزل شاکری دختری فرشته طائرپور است.غزل شاکری در فیلم گلنار نقش آفرینی کرده است. در ادامه فیلم غزل شاکری را می بینید.

غزل شاکری

بیوگرافی غزل شاکری

غزل شاکری متولد 22 اسفند 1356 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون و طراح ایرانی است.

فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی طراحی صنعتی است و در حال حاضر مشغول انجام طراحی صحنه ، طراحی داخلی ، آواز و موسیقی و البته بعضی اوقات ، بازیگری است.

غزال شاکری دختری فرشته طائرپور است .غزل تنها فرزند خانم طائرپور نبوده و یک خواهر به نام عسل شاکری و یک برادر به نام علی شاکری نیز دارد.

من به مادرم افتخار میکنم و از بچگی من به لطف حضور مادر با سینما آشنا شدم و ما با مادر با ادبیات و سینما آشنا شدیم.

وضعیت ازدواج غزل شاکری

غزل شاکری

از وضعیت ازدواج و همسر غزل شاکری اطلاعات دقیقی در دست نیست.

غزل شاکری در سال 1366 وقتی تنها 9 سال داشت در فیلم مرگ ماهی به کارگردانی کامبوزیا پرتوی یفای نقش کرد ، سپس حضور او در فیلم گلنار او را از همان کودکی به شهرت رساند تا جایی که بعد از گذشته سال ها همچنان وی را با نام گلنار می شناسند.

آقای پرتوی سر یکی دو پروژه با خانم طائرپور ، مادرم همکاری داشت.

در یک بخش از فیلم «ماهی» هم من برای آقای پرتوی بازی کردم. از همان ابتدا که ایشان فیلم نامه گلنار را می نوشت در کنارش بودم و بعد از آن متوجه شدم من را برای نقش گلنار انتخاب کرده است. در ابتدا خانواده ام چندان موافق نبودند ، اما به هر حال ماجرا طوری پیش رفت که من تبدیل به گلنار قصه شدم.

غزل شاکری

با وجود اینکه من در خانواده ای هنرمند به دنیا آمدم اما خانواده ام در یک دوره با بازیگر شدنم مخالف بودند.

بعد از آن فیلم هم خانواده خیلی سعی کرد که من را از بازیگری دور کند و درسم در اولویت بود و زمانی که دیپلم گرفتم و بعد از آن به من اجازه دادند که خودم تصمیم بگیرم و کنار تمام شیرینی هایی که گلنار به من داد شهرت این فیلم خیلی من را اذیت کرد و من طراحی را انتخاب کردم و تا سالها از دوربین فراری بودم تا اینکه با فیلم آینه های روبرو به صورت جدی باز هم وارد دنیای بازیگری شدم.

زمانی که برای بار اول تصویر خودم را در مقابل دوربین دیدم برایم خیلی عجیب بود نمی دانستم دوست دارم یا نه و حتی قایم می شدم ، لباس های گلنار و دستمال آبی و عروسک ها (به جز آن ها که در موزه سینما هستند) در دفترخانه ادبیات نگهداری می شوند من هم به جز چند عکس قاب شده در اتاقم ، ضبط صوتی را که به عنوان دستمزد گرفته بودم و چند وقت پیش آن را به دختری هم سن همان روزهای خودم هدیه دادم چیز دیگری ندارم.

علائق غزل شاکری

غزل شاکری

من علاقه زیادی به سفر دارم و به قاره های مختلف هم سفر کرده ام و یکی از بهترین سفرهایم ، سفر اخیرم به آفریقا بود ، او در کار موزیک نیز فعال است و آهنگ چون موی تو برای سریال شهرزاد از وی منتشر شده است.

از آثار مشهور او در تلویزیون سریال بانوی عمارت است.که از اواسط این سریال ، به این سریال اضافه شده و در نقش بهجت الملوک ایفای نقش میکند.

وی در این سریال نقش همسر اول شازده ارسلان یا همان ارسلان میرزا را بازی میکند که مادر دو دختر وی نیز می باشد.

او در این سریال در کنار بازیگرانی چون مریم مومن ، میلاد میرزایی ، شبنم فرشادجو ، مینا وحید و نیکی نصیریان بازی میکند.

شهرت خیلی خوب است اما محدودیت هایی را هم ایجاد میکند و من چون فعالیت های دیگری هم در کنار بازیگری داشتم به خودم گفتم که حواست باشد درگیر نشوی اما من عاشق بازیگری ام و به نظرم هرچه بیشتر میگذرد برایم جذاب تر میشود.

غزل شاکری

خیلی سال پیش آقای رضازاده قوی ترین مرد جهان شدند و یک سری از دوستان رفتند استادیوم آزادی که عکس بگیرند و من هم همراه آنها رفتم و آقای رضازاده آمدند و به زور از ماشین پیاده شدند و پیاده شدنشون خیلی طول کشید و من خیلی خوشحال بودم که قوی ترین مرد جهان را دیدم و دوستان من را به ایشان معرفی کردند و آقای رضازاده شروع کردند به خواندن شعرهای گلنار و من فراموش کردم که برای دیدن آنها رفته بودم.

من در کودکی به مارکوپولو خیلی علاقه داشتم و همیشه آرزو میکردم که به ایران بیاید و آمدنش با خودش باشد و رفتنش با خدا!

من بچه ها را خیلی دوست دارم و اگر من میتوانستم بچه ها را خیلی آزادتر میگذاشتم تا خلاقیت هایشان را به نمایش بگذارند.

فیلم شناسی غزل شاکری

غزل شاکری

فیلم ماهی (کامبوزیا پرتوی ، 1366)

فیلم گلنار (کامبوزیا پرتوی ، 1367)

فیلم وقتی همه خواب بودند (فریدون حسن پور ، 1384)

فیلم آینه های روبرو (نگار آذربایجانی ، 1388)

فیلم سارا و آیدا (مازیار میری ، 1395)

فیلم سازهای ناکوک (علی حضرتی ، 1398)


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xq98l