چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/17 06:26
مهدی طارمی | مهدی طارمی و تیم ملی
کد خبر: 17244

کریم باقری پشت پرده اخراج مهدی طارمی | واکنش ها به دعوت نشدن طارمی به تیم ملی

یک روزنامه پرتغالی اعلام کرد کریم باقری استراتژی جدید برای آشتی دادن سرمربی و بازیکن تیم ملی فوتبال ایران است.

مهدی طارمی در27 تیر ماه سال 1371 در بوشهر متولد شد. مهدی طارمی بازیکن تیم ملی فوتبال است و در اردیبهشت 1393 به باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران پیوست. مهدی طارمی برترین مهاجم لیگ ایران است . مهدی طارمی در فروردین 1394 با تک گلی که از نقطه پنالتی مقابل النصر عربستات در لیگ قهرمانان آسیا زد به شدت محبوب پرسپولیسی ها شد. در ادامه واکنش ها به دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی را می خوانیم .

مهدی طارمی

روزنامه «رکورد» در شماره امروز خود اعلام کرد که مهدی طارمی به تماس‌های اسکوچیچ پاسخ نداده است.

از روز گذشته خبرهای ضد و نقیضی از تلاش کریم باقری و وحید هاشمیان در ماجرای اسکوچیچ و طارمی منتشر شده است.

در حالی که بعضی از رسانه‌های ایران عنوان کرده بودند طارمی حتی به تماس باقری و هاشمیان پاسخ نداده است، بعضی از رسانه‌های دیگر تماس این دو مربی با بازیکن تیم ملی را تکذیب کردند.

مهدی طارمی به تیم ملی دعوت نشده و این خبر سریعا باعث حاشیه های فراوانی برای تیم ملی و اسکوچیچ در آستانه بازی حساس تیم ملی با سوریه و لبنان شده است. دعوت نشدن طارمی به تیم ملی واکنش هایی به همراه داشته که در ادامه می خوانید.

اولین واکنش طارمی به تصمیم اسکوچیچ:

مهدی طارمی

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مهدی طارمی ستاره پورتو به عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال گفته است: «اسکوچیچ باشد من نیستم!»

شنیدیم شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال که رابطه خوبی با ملی پوشان دارد پس از خط خوردن مهدی طارمی با ستاره پورتو تماس گرفته است تا در صورت فراهم بودن فضا وساطت کرده و با دراگان اسکوچیچ صحبت کند. ظاهرا برخلاف روزهای گذشته که ستاره ایرانی پورتو جواب دراگان اسکوچیچ، وحید هاشمیان و کریم باقری را نداده بود این بار تلفن رئیس فدراسیون را برداشت.

شنیدیم مهدی طارمی که به شدت از تصمیم جدید دراگان اسکوچیچ و خط خوردن از تیم ملی ناراحت شده پس از صحبت با عزیزی خادم به رئیس فدراسیون گفته است: تا زمانی که این آقا (اسکوچیچ) باشد من نیستم!

واکنش آزمون به دعوت نشدن طارمی

مهدی طارمی 

سردار آزمون مهاجم تیم ملی کشورمان به عنوان اولین بازیکن به اختلاف اسکوچیچ و طارمی و دعوت نشدن ستاره ایرانی پورتو واکنش نشان داد.

مهاجم تیم ملی کشورمان در این خصوص نوشت:

امیدوارم هرچه زودتر حاشیه‌ها برای تیم ملی تمام بشه و همگی دست به دست هم بدیم تا تیم ملی به جام جهانی صعود کنه.

مهدی داداش به زودی دوباره می‌بینمت.

واکنش رویترز:

مهدی طارمی

رویترز نوشت: «مهدی طارمی مهاجم پورتو از لیست تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی برابر لبنان و سوریه توسط دراگان اسکوچیچ کنار گذاشته شد. هیچ دلیلی اعلام نشده است که چرا طارمی که این فصل ۱۰ گل برای تیم پورتو صدرنشین لیگ پرتغال به ثمر رسانده، از لیست ۲۷ نفره اسکوچیچ کنار گذاشته شده است.»

مسعود اقبالی:

مهدی طارمی

مسعود اقبالی در خصوص خط خوردن مهدی طارمی از تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: به نظر من این تصمیم نمی‌تواند تصمیم خود اسکوچیچ باشد چون معمولاً او از جای دیگری خط می‌گیرد. از نظر من تصمیم اسکوچیچ به خاطر این است که این مسائل دیگر تدوام پیدا نکند و احترام سرمربی تیم ملی حفظ شود.

وی افزود:‌ البته فراموش نکنید مشکل اصلی خود اسکوچیچ بود که به این مسائل دامن زد. سرمربی تیم ملی نباید در رسانه‌ها در مورد تاکتیک بازیکنان ایرانی صحبت کند چون این موضوع یک مسئله خانوادگی و درون تیمی است.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: شاید طارمی فکر می‌کند چون ستاره است و بازیکن فیکس تیم ملی محسوب می‌شود و جایگاه مناسبی دارد می‌تواند هر واکنشی نسبت به سرمربی تیم ملی داشته باشد.

مهدی مهدوی‌کیا:

مهدی مهدوی‌کیا، مشاور فنی رئیس فدراسیون فوتبال هم در واکنش به اینکه اگر جای اسکوچیچ بود، چه رفتاری را با طارمی انجام می‌داد، گفت: «مربی کارش را می‌کند. تیم هم نتایج خوبی گرفته است. در همه جای دنیا این تنش‌ها هست. باید مدیریت شود تا آرامش تیم ملی بهم نخورد.»

مجتبی خورشیدی:

مهدی طارمی

مجتبی خورشیدی، سرپرست تیم ملی درباره این اختلافات گفت: «این‌ موضوعات درون خانوادگی است و حل می‌شود.»

رسانه کروات index:

رسانه کروات این اتفاق را یک رسوایی و افتضاح در ایران دانست و نوشت: سرمربی کروات ، ستاره تیمش را به خاطر یک توییت خط زد.

index نوشت: اسکوچیچ از ۱۱ بازی گذشته در تیم ملی ایران توانسته در ۱۰ بازی به پیروزی دست یابد و اکنون راه مناسبی برای صعود به جام جهانی دارد. این تیم که باید در روزهای ۲۰ و ۲۵ آبان با لبنان و سوریه دیدار کند ، ستاره خود را به خاطر یک توییت در اختیار ندارد.

این رسانه به توضیح اختلاف طارمی و اسکوچیچ پرداخت و نوشت: طارمی بازیکن پورتو است که در تیم ملی توانسته در ۵۴ بازی ، ۲۶ گل به ثمر رساند. او به خاطر انتقاد از اسکوچیچ در توییتر از لیست تیم ملی خط خورد.

مهدی طارمی چندی پیش با انتشار یک توییت به مصاحبه اسکوچیچ پیرامون تاکتیک پذیری بازیکنان ایرانی واکنش نشان داده بود. او در فضای مجازی نوشت: می‌خواهم بگویم بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و قدرت بدنی، دانش تاکتیکی بالایی از فوتبال دارند. متاسفانه مشکلات جای دیگر است. زنده باد ایران.

AFC:

مهدی طارمی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار خبری، خط خوردن مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو از لیست تیم ملی کشورمان را بازتاب داد.

در همین زمینه سایت AFC نوشت: دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مهدی طارمی مهاجم پورتو و گلزن لیگ برتر پرتغال را از لیست بازی با لبنان و سوریه در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ خط زد.

طارمی به همراه پورتو در این فصل ۱۰ گل به ثمر رسانده است. ستاره ایرانی در مسابقات انتخابی جام جهانی نیز ۲ گل برای ایران به ثمر رسانده است.

تیم ملی ایران اکنون با کسب ۱۰ امتیاز با فاصله دو امتیازی از کره جنوبی صدرنشین گروه اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wolb5